Premijera

Mercedes Vision One-Eleven je futuristički električni hiperautomobil s pogledom na prošlost

Koncept Vision One-Eleven inspiriran je Mercedesovim prototipima C111 iz 60-ih i 70-ih godina i ima lagane elektromotore

Mercedes One-Eleven Concept

 Mercedes-Benz

Mercedes je marka s bogatom poviješću, ali koja je uvijek osiguravala da vodi, u korištenju napredne tehnologije godinama prije svojih suparnika. Sada je spojio elemente svoje prošlosti i budućnosti kako bi stvorio zadivljujući novi koncept, Mercedes Vision One-Eleven.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Dok shema narančaste i crne boje, "gullwing" vrata i neki detalji dizajna jasno upućuju na eksperimentalne koncepte tvrtke C111 iz 1960-ih i 70-ih, ovo nije besmisleno ponavljanje starog superautomobila. Lagana tehnologija elektromotora s aksijalnim protokom, unutarnji zaslon s proširenom stvarnošću i neke dizajnerske značajke ukazuju kamo Mercedes ide u nadolazećim godinama.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Zaobljeni prednji blatobrani i nos One-Eleven izgledaju gotovo kao kod Maseratija, koji je zaokružen golemim donjim spojlerom i sadrži veliki ovalni usisnik zraka koji je zapravo digitalna ploča sposobna za prikazivanje poruka.

Linija poklopca motora proteže se bez prekida preko vjetrobranskog stakla, krova visokog 1170 mm i stražnjeg prozora, sve do druge digitalne ovalne ploče koja replicira onu sprijeda. Nema vidljivog stražnjeg krila na gornjem dijelu karoserije, ali s obzirom na ono što je dolje, vjerojatno mu ne treba ono pri njegovoj neodređenoj, ali vjerojatno visokoj, najvećoj brzini.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Mercedes kaže da veliki stražnji spojler, sa svojim plavim pozadinskim osvjetljenjem, čini da koncept izgleda kao da je "stopljen s površinom ceste", a ako nudi toliku potisnu silu kao što izgleda, vjerojatno i je.

Dok su izvorni koncepti C-111 testirali rotacijske i dizelske pogonske sklopove, One-Eleven je na struju. Baterije automobila, razvijene uz pomoć F1 tima tvrtke, imaju tekućinom hlađene cilindrične ćelije visokih performansi s "novom kemijom stanica", a vrijedni su pažnje i dupli električni motori.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Radi se o motorima s aksijalnim fluksom tvrtke Yasa u vlasništvu Benza sa sjedištem u Velikoj Britaniji, a za njih se tvrdi da su lakši, kompaktniji i snažniji od motora s radijalnim fluksom. Mercedes kaže da radi s tvrtkom Yasa na uvođenju tehnologije u veliku proizvodnju za svoju sljedeću generaciju električnih vozila.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Mala veličina tih električnih motora omogućila je Mercedesu da proširi kabinu unatrag, čineći unutrašnjost One-Elevena daleko prostranijim od uobičajenog kokpita superautomobila. Iza visokih pragova vrata nalazi se par srebrnih školjkastih sjedala koja izgledaju kao da su iz filma "Povratak u budućnost", a opsežna bijela boja na recikliranoj poliesterskoj armaturnoj ploči, podovima i oblogama tunela u kontrastu je sa smeđom kožom.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Mercedes kaže da je One-Eleven samo koncept, a nije čak ni objavio nikakve stvarne tehničke pojedinosti, pa dok elementi poput digitalne tehnologije i napretka električnog pogona idu u izložbeni prostor, nije riječ o hiperautomobilu kakvim ga vidite - barem ne službeno.

image

Mercedes One-Eleven Concept

Mercedes-Benz

Ali nakon razgovora s Mercedesovim šefom dizajna Gordonom Wagenerom, čini se da Top Gear ne isključuje mogućnost da se nešto slično nađe u rukama nekoliko milijardera u godinama koje dolaze.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 01:23