SMJER JE JASAN

Mercedes S-klasa, BMW Serija 7, Audi A8... Luksuzne limuzine izumiru pod navalom SUV-ova

Luksuzne limuzine gube dah pred SUV-ovima, a sve više postaju izbor tradicionalista i lojalnih kupaca

Mercedes Maybach S680

Luksuzne limuzine gube dah pred SUV-ovima, a sve više postaju izbor tradicionalista i lojalnih kupaca

Luksuzne limuzine već su godinama simbol statusa, udobnosti i prestiža, ali čini se da u 2024. godini više nisu miljenici tržišta. Prema podacima tvrtke Jato Dynamics s čak 105 tržišta, prošle godine je prodano ukupno 236.500 primjeraka vozila iz takozvanog F-segmenta koji uključuje luksuzne limuzine i druge karoserijske oblike izuzev SUV-ova.

To je pad od 16 posto u odnosu na godinu ranije. Iako Mercedes-Benz i dalje drži vodeću poziciju, njegova dominacija više nije nedodirljiva, a tradicionalni poredak svijeta luksuznih automobila polako remete SUV-ovi i novi kineski igrači.

image

Mercedes S500

Mercedes

Segment u kojem tradicionalno vladaju Mercedes S-klasa, BMW Serije 7 i Audi A8 sve više gubi kupce koji danas radije biraju luksuzne SUV modele. S-klasa je i dalje vodeća u F-segmentu s tržišnim udjelom od 29 posto, no to nije dovoljno da prikrije ozbiljan pad, prodaja se smanjila za čak 37 posto u odnosu na prethodnu godinu. BMW je prošao znatno bolje. Kombinirana prodaja Serije 7, električne i7 i luksuznih modela Rolls-Roycea pala je za "samo" 9 posto, čime je BMW ostvario oko 20 posto tržišnog udjela u segmentu.

image

BMW i7

BMW

Najveći izazov ipak dolazi iz pravca koji je prije samo nekoliko godina djelovao nezamislivo, iz Kine. Markama poput Denze i Hongqija raste prodaja, a njihova prisutnost više nije ograničena samo na domaće tržište. Ovi proizvođači sada jasno pokazuju ambicije da se probiju među premium imena Europe i Amerike, pa makar to značilo i preotimanje kupaca Mercedesu i BMW-u na njihovom terenu.

Dok luksuzne limuzine gube na popularnosti, njihovi SUV pandani, pripadnici F-SUV segmenta, bilježe suprotan trend. Više prostora, povišena pozicija sjedenja i praktičnost u svakodnevnoj uporabi očito sve češće presuđuju u korist modela kao što su Mercedes GLS ili BMW X7.

image

Audi A8L 60 TFSI quattro.

Audi

Usprkos padu Mercedes je i dalje vodeći proizvođač luksuznih limuzina s ukupno oko 69.000 prodanih primjeraka u F-segmentu (Mercedes S-klase, S-klasa Maybach, AMG GT 4-Door Coupe, EQS). BMW Grupa slijedi s otprilike 47.000 prodanih vozila (BMW serije 7, BMW i7, BMW serije 8 Gran Coupe, Rolls-Royce Ghost i Phantom). Na trećem mjestu je Volkswagen koncern s 45.100 automobila (Audi A8, Porsche Panamera, Bentley Flying Spur).

Bez obzira na to tko vodi, a tko zaostaje, smjer je jasan. Luksuzne limuzine polako gube dah pred SUV-ovima, a sve više postaju izbor entuzijasta, tradicionalista i lojalnih kupaca. No sve manji prodajni broj i sve veći pritisak s Istoka tjeraju i najmoćnije brendove da preispitaju svoje strategije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. studeni 2025 15:06