VOZILI SMO

MERCEDES GLA Crossover za asfaltnu džunglu

U pokušaju da osvoji srca mlađih kupaca, Mercedes je početkom ožujka ponudio 4,42 metra kratak i 14 centimetara od asfalta odignut crossover na platformi A-klase. Cilj? Nadmašiti BMW X1 i Audi Q3

Bolje ikad, nego nikad. Nakon što je prespavao lijepih pet godina i pojavu prvih kompaktnih crossovera (Audi Q3 prodaje se od 2011., BMW X1 pojavio se još 2009.), Mercedes je kupcima konačno ponudio novi GLA.

U salone stuttgartskog proizvođača, naime, početkom ožujka stigli su prvi primjerci po cijeni od 258.000 kuna za osnovni GLA 200.

Slovo G u nazivu daje naslutiti da je riječ o još jednom iz obitelji terenaca (Gelandewagen). Sa skromnih 149 centimetara visine i samo 14 centimetara odignutosti od tla teško se, međutim, može svrstati u društvo pravih offroadera poput kultnog Mercedesa G. Nije čak ni SUV kao broj veći GLK, ML ili GL. Najjednostavnije ga je gledati kao povišenu A-klasu. Pogotovo što s kompaktom predstavljenom 2012. dijeli čak 70 posto dijelova (motore, mjenjače, sjedala, instrumente...).

Jasno je to čim sjednete za upravljač novog GLA. Isti otvori ventilacije, poznati prekidači, ručice i sjedala, već viđeni blještavi zaslon na središnjem grebenu... I neusporedivo više mjesta, pogotovo straga, gdje čak ni visoki putnici glavom ne udaraju o krov (sprijeda je mjesta kao u broj većem GLK). A o ulasku i izlasku iz automobila da i ne govorimo... Sjedala su, naime, postavljena šest centimetara više nego u A-klasi, pa GLA podsjeća na prvu generaciju kompaktnog Mercedesa iz 1997.

Čitava je karoserija novog crossovera 6 centimetara viša (1,49 m) i lijepih 13 dulja (4,42) od A-klase, a i prtljažnik sa 421 litrom u osnovnom položaju proguta jedan kovčeg više od kompakta (340 litara) i s preklopljenim naslonima do krova mjeri 1235 litara. Utovarni je rub, međutim, prilično visok, otvor nije najširi, a ostaje i stepenica kad se sjedala preklope. Za utjehu, uz doplatu se nudi i električno otvaranje...

Dva benzinca i dva dizelaša

Od početka prodaje u ponudi su dva benzinca (156 i 211 KS) i dva dizelaša (136 i 170 KS). Crossoveru, naravno, najbolje pristaje snažniji 2,2-litreni turbodizelaš 220 CDI po cijeni od 315.000 kuna. Sa svojih 170 KS dovoljno je snažan da 1,5 tona težak crossover potjera do stotke za svega 8,3 sekunde i u lijevoj traci autoceste bez pretjeranog nagovaranja dohvati krajnjih 215 km/h. Tajna je, naravno, u okretnom momentu od 350 Nm, kojeg razvija tik iznad praznog hoda, pri svega 1400 okretaja. I, što je još ljepše, na 150 kilometara dugoj ruti autocestom, vijugavim brdskim cestama u zaleđu poznatog španjolskog ljetovališta Malage i gradskim ulicama obližnje Granade zadovoljavao se s prosječnih 7,3 l/100 km. Zasluga je to sjajnog 7-stupanjskog automatskog mjenjača, niskog koeficijenta otpora zraka (0,29) i serijskog uređaja Start-Stop.

Uz GLA 220 CDI u ponudi su, također, i slabiji dizelaš GLA 200 CDI sa 136 KS po cijeni od 266.000 kuna, kao i dva benzinca - osnovni GLA 200 sa 156 KS po 258.000 kuna i snažniji GLA 250 sa 211 KS po 324.000 kuna. Pogon na sva četiri kotača 4Matic može se dobiti uz sve motore, osim osnovnog GLA 200, a zajedno s njim dolaze i pomoć pri spuštanju na nizbrdici, aluminijski štitnici te četiri centimetra više odignutosti od tla (18 cm).

Premda se sasvim pristojno snalazi i na surovijem terenu, GLA je predviđen tek za povremene silaske s asfalta na putu do vikendice i odlaske na skijanje. Puno se bolje snalazi u asfaltnoj džungli, gdje pri penjanju na visoke rubnjake do izražaja dolaze 14 centimetara odignutosti od tla, a pri parkiranju duljina od svega 4,42 metra.

Udobniji, prostraniji i skuplji od A klase

Podjednako uvjerljiv je i na otvorenoj cesti. Ni traga ljuljanju u zavojima ili poniranju prednjeg kraja pri snažnijem kočenju. Stuttgartski crossover s dvostrukim poprenim ramenima sprijeda i multilink osovinom straga omogućuje vrtoglave brzine u zavojima, a i na autocesti dobro drži pravac unatoč međuosovinskom razmaku od 2,70 metara. GLA je, dakle, u vožnji puno sličniji A-klasi, nego terencima GLA, ML i GL. Doduše, nijansu je sporiji u reakcijama, što je i razumljivo obzirom da je teži priličnih 200 kilograma.

Je li, dakle, GLA naprosto bolja A-klasa? Jest. Udobniji, prostraniji, otmjeniji i, nažalost, skuplji oko 30.000 kuna...

Osnovni model GLA 200 sa 1,6-litrenim benzinskim motorom i 156 KS stoji, naime, 258.000 kuna, dok je za A 200 potrebno izdvojiti 228.000 kuna.

Mercedes GLA 220 CDI

Motor turbodizelski, 2143 ccm

Snaga 170 KS pri 3400/min

Moment 350 Nm pri 1400/min

Dimenzije 442/180/149 cm

Prtljažnik 421-1235 litara

Najveća brzina 215 km/h

0-100 km/h 8,3 sekunde

Potrošnja 4,4 l/100 km

Ispuh CO2 115 g/km

OSTALI MOTORI

Benzinski GLA 200 (156 KS), GLA 250 (211 KS), GLA 45 AMG (360 KS)

Dizelski GLA 200 CDI (136 KS)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 13:49