VOZILI SMO

MAZDA 6 Tsunami za Passat i društvo

Isprobali smo novu Šesticu oboružanu izvrsnom tehnikom, prostranošću i odličnim voznim osobinama što će konkurenti u srednjoj klasi teško moći zanemariti. U prodaju stiže u siječnju 2013.

Uživo doista izgleda impresivno. Ponajviše zbog velikog i atletski istaknutog prednjeg dijela te u cjelini sjajno odmjerenih proporcija, kojima ton daje desetak centimetara unazad pomaknuti prednji nosač krova, u cilju bolje preglednosti.

Novoj Šestici samo 13,5 centimetara nedostaje do elitnih pet metara, a faktor atraktivnosti su i coupeovski rano padajuća linija krova te veliki naplaci od 17 i 19 cola (18-colni zasad nisu predviđeni). Zanimljivo, karavan je 6,5 centimetara kraći i skrojen je po europskoj mjeri, dok s limuzinom Mazda sve ozbiljnije računa na Rusiju i druga rastuća tržišta, koja vole velike automobile. Izvedbe s petera vrata više neće biti. Razlog? Premalen interes u dosadašnje dvije generacije.

Dizajnersku umjerenost i sklad unutrašnjosti, doživljenu već u crossoveru CX-5 prije godinu dana, i ovdje remete tek detalji središnjeg info zaslona, na vrhu konzole. Sve ostalo je za pet… Otprve nam se dopalo što malen i zadebljan upravljač te ručica mjenjača kratkog i preciznog hoda prizivaju sportski štih u stilu roadstera MX-5.

Visoke ambicije i ciljanje na rafiniranu publiku pokazuju i fini materijali, na strateškim mjestima ugodno mekani i pažljivo obrađeni. I izrada je surovo precizna, a osvjetljenje instrumenata i središnje konzole konačno usklađeno u jednu, bijelu boju. Prostranost oduševljava, posebice straga i po širini. Mazda je naime, sada za punih 11 centimetara dulja i čak četiri šira. I osjećaj u vožnji je premium kategorije.

Ne pretjerujemo, jer primjena SkyActive tehnologije, odnosno čvrstog i laganog čelika gdje god je to bilo moguće, smanjila je težinu za oko 100 kilograma. Šestica je tako unatoč veličini postala okretnija i hitrija, s preciznim električnim servo upravljačem i brzim mjenjačem vozi se dinamično, kao malo veći kompakt. Zamjerke nismo našli ni motorima, posebno novorazvijenom 2.2-litrenom dizelašu sa 150 i 175 KS, prvi put viđenom u CX-5. Za izvedbu s naprednim sustavom regenerativnog kočenja i-Eloop, Mazda navodi prosjek od 3,9 litara, najmanji u srednjoj klasi!

U praksi je to oko 5,5 litara, a jednako ugodno iznenađenje je i na visokim okretajima vrlo tih rad živahnog dizelaša. Dosad prilično tvrde papučice i ručica mjenjača sad su mekše i podatnije, a dobitak je i neočekivano brz automatski mjenjač u sprezi s osnovnim dizelašem. Treba li reći i da na cesti leži kao na tračnicama? Da, nova Šestica izvrstan je auto.

2.2 CD i-ELOOP

TEHNIČKI PODACI

Obujam 2191 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4500/min

Moment 380 Nm pri 2000/min

Mjenjač 6 stupnjeva

Dimenzije 486,5 x 184 x 145 cm

Osovinski razmak 2,83 cm

Prtljažnik 489 litara

Težina 1395 kg

Najveća brzina 211 km/h

0-100 km/h 9,1 sekundi

Potrošnja 4,9/3,4/3,9 l/100 km

Emisija CO2 104 g/km (Euro 6)

Očekivana cijena 195.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 09:14