AKTUALNO

Lutkama za testiranje sudara treba poboljšati standard: ‘Žene, pretili i stariji pod povećanim rizikom‘

Vlada preporučuje da NHTSA razvije nove lutke za sudar kako bi se zaštitio veći dio skupina ukupne populacije

Lutke za testiranje sudara

 Daimler AG

Više od dva desetljeća američka Nacionalna uprava za sigurnost u prometu (NHTSA) zna da su žene i stariji vozači suočeni s većim rizikom od ozljeda i smrti u automobilskim nesrećama, ali nije učinila dovoljno da riješi tu razliku.

To je rezultat nove studije Vladinog ureda za odgovornost (GAO), koja je proučavala kako savezni regulator za sigurnost automobila ocjenjuje otpornost novih vozila na sudar. NHTSA bi stoga trebala uvesti lutke za testiranje sudara koje predstavljaju širi raspon skupina stanovništva i u odnosu na tjelesnu masu i tjelesnu veličinu.

image

Lutke za testiranje sudara

Daimler AG

"Neke karakteristike lutki koje se trenutno koriste za NHTSA testove sudara mogu ograničiti opseg u kojem informacije koje lutke pružaju pomažu u ublažavanju većih rizika s kojima se suočavaju određene demografske skupine", napisao je GAO.

"Na primjer, lutke koje se trenutno koriste predstavljaju ograničen raspon tjelesnih veličina, ne odražavaju neke fiziološke razlike između muškaraca i žena i nemaju senzore za prikupljanje podataka u potkoljenicama."

image

Lutke za testiranje sudara

IIHS

Ured je također otkrio da ograničeni načini na koje se lutke koriste mogu smanjiti njihovu učinkovitost kao istraživačkog alata.

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), privatno tijelo koje provodi vlastite testove sudara, počelo je stavljati manje lutke na stražnja sjedala određenih vozila kako bi se utvrdilo koliko su dobro zaštićeni mlađi putnici.

image

Lutke za testiranje sudara

GAO

Organizacija je otkrila da su, u skupini od 13 vozila koja su dobila najvišu moguću ocjenu u testu frontalnog sudara, samo četiri mogla zadržati tu ocjenu nakon što se u obzir uzme putnik na stražnjem sjedalu. To ukazuje na alarmantan trend da putnici na stražnjim sjedalima dobivaju manje zaštite od onih na prednjim sjedalima.

image

Lutke za testiranje sudara

Web Screenshot

Uvođenje novih sigurnosnih testova nikada nije bilo gorući problem, jer unatoč napretku u dizajnu vozila, smrtni slučajevi na cestama su u porastu. Podaci koje je prikupila NHTSA otkrili su da je 43.000 ljudi poginulo na američkim cestama samo 2022. godine, očekuje se da će taj broj biti jednako visok i ove godine.

Kao rezultat toga, GAO preporučuje da NHTSA razvije nove lutke za sudar kako bi se zaštitio veći dio skupina ukupne populacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 09:14