ČEŠĆE STRADAVAJU

Ljudi postali deblji, a crash test lutke ostale iste: EuroNCAP sutra uvodi veliku promjenu...

Pretile osobe imaju 79 posto više šansi da će pretrpjeti ozljede u odnosu na prosječnog vozača
 University of Michigan/Youtube/Screenshot

Krovna europska sigurnosna organizacija EuroNCAP sutra će objaviti nove mjere prilikom ispitivanja sigurnosti putnika u automobilu. Konkretno, radi se o lutkama koje će zbog povećanja stope pretilosti diljem svijeta, postati deblje.

Iako nema previše podataka o težini stradalih u prometnim nesrećama, statistike pokazuju da pretilost povećava rizik.

Prema američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost u prometu, pretile osobe (40 posto vozača u SAD-u) imaju 79 posto veću vjerojatnost da će pretrpjeti ozljede od prosječnog vozača.

image
Motori Fanpage/Facebook

Isto tako, starije osobe (20 posto vozača), imaju 76 posto više šansi da će pretrpjeti ozljede u odnosu na prosječnog vozača.

Sigurnosni uređaji, uključujući zaštitne pojaseve, standardno su optimizirani za prosječnog odraslog muškarca težine oko 73 kilograma, a trenutno najteža lutka koja se koristi za kalibraciju zračnih jastuka i sigurnosnih pojaseva teži 98,5 kilograma.

No, stručnjaci EuroNCAP-a su zabrinuti da ta težina više nije adekvatna. Redizajnirana lutka trebala bi zaštititi putnike koji teže do 124 kilograma.

image
Daimler AG

Prema EuroNCAP programu Vision 2030., sigurnosni uređaji pokrivat ​​će širi raspon - prema težini, dobi i spolu.

Matthew Avery, ispitivač EuroNCAP-a, rekao je da pretili vozači mogu bez problema ‘kliznuti ispod zračnog jastuka i udariti u upravljač‘.

‘Sustavi optimizirani za vozača prosječne visine ne funkcioniraju isto za niže ili više vozače, ali ni za pretile ili fizički ranjivije starije vozače. Oni imaju veći rizik od smrtnih posljedica‘ - zaključuje Avery.

image
Daimler AG

Finalnu, službenu verziju plana EuroNCap bi trebao objaviti sutra.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 13:17