Dvije godine nakon što je oživljen uz pomoć Kineza i lokalne montaže "kopija kineskih modela", legendarni ruski automobilski brend Moskvič najavio je novo proširenje ponude, ovaj put kroz potpuno novu M-seriju crossovera. Već je potvrđeno da su proizvodnja i pripreme za tržište u tijeku, a prva dva modela nose oznake Moskvič M70 i Moskvič M90. Riječ je o strateškom iskoraku kojim proizvođač želi dodatno učvrstiti svoju poziciju u SUV segmentu, koji trenutačno bilježi najveću potražnju u Rusiji.
Za razliku od postojećih Moskvičevih modela, koji su tehnički temeljeni na vozilima kineskog JAC-a, nova M-serija oslanja se na drugog partnera. Kao baza za nove crossovere odabrani su modeli marke MG, najuspješnije kineske marke u Europi, koja je u vlasništvu kineskog koncerna SAIC. Time Moskvič nastavlja praksu korištenja provjerenih platformi, ali uz jasnu želju da novim modelima osigura prepoznatljiviji identitet.
Mlađi model, Moskvič M70, tehnički je izvedenica druge generacije MG HS-a. U početnoj fazi bit će ponuđen s turbobenzinskim motorima obujma 1,5 i 2,0 litre. U ponudi će isprva biti samo izvedba s prednjim pogonom, dok se verzija s pogonom na sve kotače očekuje naknadno. Riječ je o klasičnom kompaktnom SUV-u s pet vrata, dobro poznatom kupcima u Hrvatskoj.
Veći i ambiciozniji Moskvič M90 nastaje na osnovi modela MG RX9 koji se, usput rečeno, ne prodaje u Hrvatskoj. Za njega je od samog početka najavljena snažnija konfiguracija s 2,0-litrenim turbomotorom i pogonom na sve kotače. Prema dostupnim informacijama, M90 će imati i konfiguraciju sa sedam sjedala, čime se jasno pozicionira u obiteljski SUV segment.
Iako službene dimenzije novih Moskviča još nisu objavljene, očekuje se da će u velikoj mjeri odgovarati MG-ovim originalima. To znači da bi M70 mogao biti dug oko 465 centimetara, uz međuosovinski razmak od približno 276 centimetara. M90 bi, pak, trebao dosezati gotovo 494 centimetra duljine, s međuosovinskim razmakom od oko 292 centimetra, što ga svrstava među veće SUV modele u Rusiji.
Nova M-serija donosi i vlastiti vizualni identitet. Automobili će nositi zasebnu oznaku, s logotipom inspiriranim kremaljskim zidinama, a Moskvič je za ovu liniju već pokrenuo i poseban internetski portal. Unatoč novoj ofenzivi, iz tvrtke poručuju da postojeći modeli ostaju u prodaji. To uključuje Moskvič 3 i njegovu električnu inačicu, liftback Moskvič 6 te SUv s tri reda sjedala Moskvič 8.
Dolazak modela M70 i M90 jasno pokazuje ambiciju Moskviča da se s postojećeg, relativno ograničenog portfelja prebaci na širu i diferenciraniju ponudu. Koliko će ta strategija biti uspješna na tržištu, ovisit će ponajprije o cijeni, kvaliteti prilagodbe i percepciji brenda, no do sada je ponovno oživjela ruska marka s kineskim autima napravila dobar posao u domovini, pa je za očekivati da će se dobro "primiti" i ovi "ruski modeli MG-a".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....