Nakon propalog braka s Renaultom i egzodusa globalnih proizvođača automobila iz Rusije, ruski AvtoVAZ se našao u velikim problemima. U deficitu tehnološkog arsenala europskih partnera, Rusi su sreću pronašli u Kini.
Lani su naime, predstavili Ladu X-Cross 5, SUV model napravljen na bazi kineskog modela FAW Bestune T77. Da budemo precizniji, tadašnji ponos ruske autoindustrije ustvari je bio potpuno identičan kineskom modelu, napravljen po principu ‘copy-paste‘, samo sa drugom značkom.
No, ovaj put, Rusi nisu trebali ničiju pomoć.
AvtoVAZ je jučer na Međunarodnom ekonomskom forumu u St. Petersburgu predstavio svoj novi, ‘samostalno‘ razvijeni model pod nazivom Iskra koji je premijerno lansiran u limuzinskoj, a naknadno će mu se pridružiti i karavanska izvedba.
Iako su raskinuli sve veze s Renaultom, Lada Iskra stavljena je na Renaultovu platformu ‘CMF-B-LS‘ na kojoj se kotrljaju i modeli Renaulta i Dacije.
Kako je to moguće?
Rusi tvrde da su ‘lokalizirali‘ sve što se tiče elektronike, tako da više ne ovise o međunarodnim partnerima, no razvoj Iskre je započeo prije nego što je Renault prekinuo odnose s Avtovazom.
Iskra kreće u proizvodnju početkom 2025. godine, a bit će dostupna s 1.6-litrenim benzinskim motorom od 90 KS u spoju s ručnim mjenjačem s pet brzina, ali i u snažnijoj verziji sa 106 KS u kombinaciji sa 6-brzinskim ručnim ili automatskim CVT mjenjačem, piše Autoweek.
Navedeni motori su poznati jer su dio ponude drugih Ladinih modela poput Veste i Grante.
Avtovaz još nije objavio cijenu Iskre, no tamošnji mediji nagađaju da će potencijalni bestseler ruske autoindustrije biti dostupan za 10.300 eura.
Bolje opremljene verzije trebale bi koštati 12.300 eura.