prilično dosljedno

Kupujete rabljeni EV? Kako znati da bateriju neće trebati mijenjati? Evo koliko dugo zapravo traju

Ponekad je to oštro pitanje od nekoga tko samo mrzi električna vozila, ali većinu vremena, to je osoba koja je iskreno zabrinuta

Baterija električnog automobila (ilustracija)

 Profimedia

Kada se raspravlja o novim električnim vozilima, jedno od najčešćih pitanja ljudi je koliko će baterija zapravo trajati. Ponekad je to"bezobrazno" pitanje od nekoga tko samo "mrzi" električna vozila, ali istina je, da je to osoba koja pokazuje iskreno zanimanje (jer u obzir jednog dana uzima i kupnju električnog automobila). Pa, koliko dugo zapravo traju baterije električnih automobila?

image

Koliko često se mijenja baterija na EV-ovima? (ilustracija)

Recurrent

Recurrent je nedavno proveo studiju kako bi odgovorio na to pitanje, promatrajući podatke iz oko 15.000 automobila. To je prilično velik broj, ali čak ni istraživači priznaju da nam izvješće ne može dati potpunu priču uglavnom zato što je toliko električnih vozila na cestama danas staro samo nekoliko godina, piše portal Jalopnik.

image

Nissan LEAF, vijek trajanja baterije

Recurrent

Također, tehnologija baterija daleko je napredovala u posljednjem desetljeću, tako da nam trajanje baterije ranog Nissana Leafa ne mora nužno govoriti mnogo o tome koliko će trajati u Porscheu Taycanu.

image

Tesla Model S, vijek trajanja baterije

Recurrent

No čak i unutar ograničenja studije, rezultati pokazuju neke ohrabrujuće vijesti. Ako ne računate automobile kao što je Chevrolet Bolt koji su bili pogođeni opozivom, zamjene su prilično neuobičajene. Najstarija električna vozila za masovno tržište, Nissan Leaf i Tesla Model S, imala su najveći postotak zamjena baterija, ali sveukupno, samo je 1,5 posto električnih vozila u studiji imalo zamijenjene baterije.

image

Tesla Model 3, vijek trajanja baterije

Recurrent

Osim toga, istraživanje je pokazalo da su brojke o rasponima ostale prilično dosljedne. Došlo je do početnog pada raspona tijekom početka korištenja, ali nakon toga pad se nije nastavio istom brzinom. Ipak, bilo je dosta varijacija među automobilima i opcijama baterija koje su proučavane.

image

BMW i3, vijek trajanja baterije

Recurrent

Na primjer, tijekom 150.000 kilometara, procjena dometa Tesle Model S od 85 kWh ostala je relativno nepromijenjena, dok je domet verzija od 100 kWh značajno pao.

image

Hyundai Ioniq 5, vijek trajanja baterije

Recurrent

Zbog ograničenja studije, još uvijek je teško predvidjeti koliko dugo će baterije trajati nakon 150.000 kilometara, što je uzgred ograničenje jamstvenih razdoblja većine proizvođača. Ali na temelju prikupljenih podataka, možete barem vjerovati da situacija nije ni približno tako strašna kao što neki ljudi žele da vjerujete.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 02:03