No, što odabrati? Na našem je tržištu danas prisutno više od 30 proizvođača guma, od razvikanih marki poput Continentala, Pirellija i Goodyeara, preko uvijek popularnih Save, Semperita i Baruma, do u novije vrijeme sve prisutnijih Kumha, Hankooka i Toya. Uz to, na vrata hrvatskih vulkanizera sve češće kucaju i predstavnici proizvođača iz Kine (Triangle) i Indonezije (GTRadial)…
Odgovor na to pitanje nude brojni testovi u specijaliziranim automobilskim časopisima, poput revije Hrvatskog autokluba, koja je u broju od ožujka donijela test guma u najpopularnijim dimenzijama, nastao u suradnji s njemačkim autoklubom ADAC. Zaključak? Premda su gume vodećih proizvođača (Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli…) i dalje najbolje i podjednako dobre u svim disciplinama, u posljednje su im se vrijeme opasno približile jeftnije gume dosadašnje druge (Hankook, Nokian, Toyo…) i treće lige (Barum, Semperit, Sava…). Na testu ljetnih guma vodeće europske institucije, njemačkog autokluba ADAC, čiji je partner i hrvatski HAK, kod nas relativno nepoznati Barum Brillantis 2 zaslužio je ocjenu posebno preporučljivo, zajedno sa Continentalom, Michelinom i Pirellijem, dok su istodobno slabiju ocjenu (preporučljivo) dobili razvikani Goodyear i Dunlop.
A kupnjom Barum Brillantisa 2 u dimenziji 175/65 R14 moguće je uštedjeti više od 150 kuna po gumi, odnosno lijepih 600 kuna za sve četiri gume u odnosu na Bridgestone, Michelin ili Continental. Još je značajnija ušteda u slučaju Hankooka Ventus Prime 2 u dimenziji 205/55 R16 – punih je 188 kuna jeftiniji od Michelin EnergySavera, što u konačnici donosi uštedu od čak 752 kune.
A što je sa Slovenijom? Isplati li se još uvijek odlazak do vulkanizera u Brežicama kao u siječnju 2010. kad je podignut prag za oslobođenje od plaćanja uvoznih davanja sa 300 na 1000 kuna? Da, ali ne više kao prije, pogotovo kad je riječ o jeftinijim gumama. Sava Perfecta u dimenziji 175/65 R14 bez slovenskog poreza na dodanu vrijednost stoji 243 kune, dok je kod nas 89 kuna skuplja i stoji 332 kune. Na sve četiri gume vozač može, dakle, odlaskom u Sloveniju uštedjeti mršavih 356 kuna. Jedva pola spremnika goriva. Pritom od uštede treba odbiti još i troškove montaže i balansa kod vulkanizera u Hrvatskoj od oko 150 kuna (gume morate izvesti u prtljažniku, a ne na kotačima) te ponovnog putovanja u Sloveniju radi povrata poreza na dodanu vrijednost, odnosno proviziju za podizanje Tax Free u Hrvatskoj. Zaključak? Isplati se samo vozačima koji žive uz granicu sa Slovenijom.
Osjetno više mogu uštedjeti vozači skupljih automobila s gumama 205/55 R16. Dunlop Fastresponse kod slovenskih vulkanizera stoji 476 kuna, dok je kod nas 219 kuna skuplji i stoji 695 kuna. Na četiri ljetne gume moguće je, dakle, uštedjeti sasvim pristojnih 876 kuna, od čega također treba odbiti troškove već spomnutih 200 kuna za montažu i balans te ponovnog odlaska u Sloveniju po DDV. Još uvijek je, međutim, moguće uštedjeti vrijednost spremnika goriva - 676 kuna.
Premda su se pojavili pred dvije-tri godine, hoteli za gume danas su postali standard i stalnim ih klijentima besplatno nudi svaki ozbiljniji vulkanizer, odnosno ovlašteni serviser. A u slučaju da ste gume kupili drugdje i samo ih želite montirati, balansirati i stare staviti u hotel to će vas u pravilu stajati oko 250 kuna.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....