ISTRAŽUJEMO

Kupnja ljetnih guma: Jeftinije marke isplativije od Slovenije!

 Elvir Tabaković/Ivan Lacković

Sredina travnja u kalendarima vozača rezervirana je za zamjenu zimskih guma ljetnima. Sjajna vijest ako su vaše prošlogodišnje gume još uvijek u dobrom stanju, manje sjajna ako su na izdisaju, pa morate odvojiti novac za kupnju novih. Premda, istini za volju, nakon blagog pada cijena krajem prošle godine gume nikad nisu bile povoljnije nego danas – jeftinije su za 5 do 8 posto.

No, što odabrati? Na našem je tržištu danas prisutno više od 30 proizvođača guma, od razvikanih marki poput Continentala, Pirellija i Goodyeara, preko uvijek popularnih Save, Semperita i Baruma, do u novije vrijeme sve prisutnijih Kumha, Hankooka i Toya. Uz to, na vrata hrvatskih vulkanizera sve češće kucaju i predstavnici proizvođača iz Kine (Triangle) i Indonezije (GTRadial)…

Odgovor na to pitanje nude brojni testovi u specijaliziranim automobilskim časopisima, poput revije Hrvatskog autokluba, koja je u broju od ožujka donijela test guma u najpopularnijim dimenzijama, nastao u suradnji s njemačkim autoklubom ADAC. Zaključak? Premda su gume vodećih proizvođača (Michelin, Continental, Dunlop, Pirelli…) i dalje najbolje i podjednako dobre u svim disciplinama, u posljednje su im se vrijeme opasno približile jeftnije gume dosadašnje druge (Hankook, Nokian, Toyo…) i treće lige (Barum, Semperit, Sava…). Na testu ljetnih guma vodeće europske institucije, njemačkog autokluba ADAC, čiji je partner i hrvatski HAK, kod nas relativno nepoznati Barum Brillantis 2 zaslužio je ocjenu posebno preporučljivo, zajedno sa Continentalom, Michelinom i Pirellijem, dok su istodobno slabiju ocjenu (preporučljivo) dobili razvikani Goodyear i Dunlop.

A kupnjom Barum Brillantisa 2 u dimenziji 175/65 R14 moguće je uštedjeti više od 150 kuna po gumi, odnosno lijepih 600 kuna za sve četiri gume u odnosu na Bridgestone, Michelin ili Continental. Još je značajnija ušteda u slučaju Hankooka Ventus Prime 2 u dimenziji 205/55 R16 – punih je 188 kuna jeftiniji od Michelin EnergySavera, što u konačnici donosi uštedu od čak 752 kune.

A što je sa Slovenijom? Isplati li se još uvijek odlazak do vulkanizera u Brežicama kao u siječnju 2010. kad je podignut prag za oslobođenje od plaćanja uvoznih davanja sa 300 na 1000 kuna? Da, ali ne više kao prije, pogotovo kad je riječ o jeftinijim gumama. Sava Perfecta u dimenziji 175/65 R14 bez slovenskog poreza na dodanu vrijednost stoji 243 kune, dok je kod nas 89 kuna skuplja i stoji 332 kune. Na sve četiri gume vozač može, dakle, odlaskom u Sloveniju uštedjeti mršavih 356 kuna. Jedva pola spremnika goriva. Pritom od uštede treba odbiti još i troškove montaže i balansa kod vulkanizera u Hrvatskoj od oko 150 kuna (gume morate izvesti u prtljažniku, a ne na kotačima) te ponovnog putovanja u Sloveniju radi povrata poreza na dodanu vrijednost, odnosno proviziju za podizanje Tax Free u Hrvatskoj. Zaključak? Isplati se samo vozačima koji žive uz granicu sa Slovenijom.

Osjetno više mogu uštedjeti vozači skupljih automobila s gumama 205/55 R16. Dunlop Fastresponse kod slovenskih vulkanizera stoji 476 kuna, dok je kod nas 219 kuna skuplji i stoji 695 kuna. Na četiri ljetne gume moguće je, dakle, uštedjeti sasvim pristojnih 876 kuna, od čega također treba odbiti troškove već spomnutih 200 kuna za montažu i balans te ponovnog odlaska u Sloveniju po DDV. Još uvijek je, međutim, moguće uštedjeti vrijednost spremnika goriva - 676 kuna.

Hoteli za gume



Premda su se pojavili pred dvije-tri godine, hoteli za gume danas su postali standard i stalnim ih klijentima besplatno nudi svaki ozbiljniji vulkanizer, odnosno ovlašteni serviser. A u slučaju da ste gume kupili drugdje i samo ih želite montirati, balansirati i stare staviti u hotel to će vas u pravilu stajati oko 250 kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 03:42