EKRANI NISU RJEŠENJE

Kraj suludog trenda: EuroNCAP će kažnjavati proizvođače koji u kabini nemaju fizičke prekidače

Od siječnja 2026. godine, europska krovna sigurnosna organizacija EuroNCAP uvodi nova pravila

Mercedes Benz EQS (ilustracija)

 Mercedes Benz

U posljednjih nekoliko godina, automobili su pretvoreni u gadgete na kotačima. Ekrani u autima postaju sve veći i pitanje je do kojih granica će rasti. Kao primjer možemo uzeti Mercedes i BMW koji su otvorili ‘front‘ na tom području.

Mercedesova limuzina EQS u kabini nudi glomazni, čak 141 centimetar dugačak Hyperscreen zaslon koji spaja tri ekrana, dok je BMW u novoj Seriji 7 putnicima na stražnjim sjedalima osigurao 8K kino zaslon veličine 31,3-inča (oko 80 centimetara).

image

BMW Serije7

BMW

No, ‘rat ekranima‘ uskoro bi trebao završiti.

Uz problem predimenzioniranosti, dodatan problem je što proizvođači na velike ekrane stavljaju sve važnije funkcije kojima upravlja vozač. To u praksi znači da prilikom mijenjanja radio stanice ili upravljanja temperaturom klima uređaja, vozač uvijek mora maknuti pogled s ceste.

Zbog toga će od siječnja 2026., europska krovna sigurnosna organizacija EuroNCAP uvesti pravila kojima se smanjuju ocjene novih vozila koja nemaju fizičke prekidače na kontrolnoj ploči za upravljanje jednostavnim operacijama. Dakle, kažnjavat će ih nižim ocjenama.

Prema novim pravilima, vozilo može dobiti maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica na testu samo ako ima osnovne upravljačke gumbe, ručice ili kotačiće za pet ključnih funkcija: aktiviranje pokazivača smjera i svjetala za opasnost, trube, upravljanje brisačima vjetrobrana i aktiviranje eCall-a SOS funkcija, koja automatski poziva hitnu službu u slučaju ozbiljnog sudara, piše DailyMail.

Iako ta sigurnosna pravila neće biti obavezna, proizvođači automobila očajnički žele zaraditi najbolje ocjene kako bi svoja vozila učinili privlačnijima kupcima, a sve osim ocjene od pet zvjezdica može utjecati na prodaju.

image

Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV (ilustracija)

Mercedes-Benz AG

Matthew Avery, direktor razvoja u EuroNCAP-u je rekao: ‘Pretjerana upotreba zaslona osjetljivih na dodir problem je u cijeloj industriji, pri čemu gotovo svaki proizvođač vozila premješta ključne kontrole na središnje zaslone osjetljive na dodir, a na taj način prisiljava vozače da skrenu pogled s ceste. Tako raste rizik od nesreća.

Novi testovi EuroNCAP-a koji se očekuju 2026. potaknut će proizvođače da koriste zasebne, fizičke prekidače za osnovne funkcije na sigurniji način jer vozači neće morati micati pogled s ceste‘, zaključuje Avery.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. studeni 2024 17:07