U CIJELOJ EUROPI

Kraj jurnjave: Od idućeg tjedna stižu ogromne promjene za sve vozače

Svi novi automobili koji se prodaju u Europi moraju imati brojne sigurnosne sustave pomoći u vožnji

Autocesta, ilustracija

 CROPIX

Od idućeg tjedna, svi novi automobili koji se prodaju u zemljama Europske unije moraju biti opremljeni brojnim novim sustavima pomoći u vožnji, uključujući pametni sustav Intelligent Speed Assistance (ISA).

Radi se o ‘pomoćniku‘ koji koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Pomoćnik također može izvršiti automatsko (lagano) otpuštanje gasa, pri čemu se papučica gasa lagano vraća gore prema stopalu ili vibrira, ovisno o situacijama u vožnji.

image

Brzina, ilustracija

Profimedia

ISA ne sprječava vozače u potpunosti da probiju postavljeno ograničenje, umjesto toga pokušava ih ‘nježno‘ podsjetiti na njihove pravne obveze. Europska unija je detalje tih podsjetnika prepustila proizvođačima automobila.

Vozači će i dalje moći ignorirati upozorenja ili ih potpuno isključiti, ali će prema zadanim postavkama uvijek biti uključeni kada sljedeći put pokrenete automobil, piše Carscoops.

Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) lobiralo je za smanjenje snage motora nakon što vozač prekorači ograničenje brzine, ali se od toga odustalo, što znači da vozači i dalje mogu koristiti punu snagu motora kada im je potrebna, na primjer da se izvuku iz opasnosti.

image

Autocesta (ilustracija)

Ivan Lacković

Uz Intelligent Speed Assistance, od idućeg tjedna u svim novim automobilima obavezni su i mnogi drugi sustavi pomoći...

Crna kutija: Izraz je prvenstveno poznat za zrakoplove, ali sada i automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i izbriše.

Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sustav koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.

Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.

Upozorenje na umor: Ovaj pomoćnik je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.

Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.

Upozorenje o napuštanju prometne trake u nuždi: Sustav potpore također je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci.

Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također je obavezno. U budućnosti će se jednostavno morati naknadno ugraditi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. srpanj 2024 16:43