"Dekarbonizacija" je riječ koju ćete puno čuti u budućnosti jer proizvođači automobila postupno ukidaju motore s unutarnjim izgaranjem kako bi napravili mjesta za niz električnih vozila.
Audi je također prihvatio električni pogon s najavom da će nakon 2025. godine prestati s proizvodnjom motora s unutarnjim izgaranjem. Počevši od 2026., tvrtka sa sjedištem u Ingolstadtu prodavat će samo EV-ove.
Prema nekim planovima do 2033. godine, proizvodnji automobila na fosilna goriva doći će kraj. Međutim, Audi je rekao da bi unutarnje izgaranje moglo živjeti još nekoliko godina u Kini, ovisno o potražnji kupaca. U međuvremenu, njemačka luksuzna marka ažurira neke od svojih vrlo kritiziranih dizelskih motora kako bi radili čišće, čineći ih komaptibilnim s obnovljivim gorivima.
Kompatibilan s V6 TDI-ima koji proizvode do 286 KS (210 kW), HVO je kratica za hidrotretirano biljno ulje. Predstavlja Audijevu posredničku metodu za suzbijanje emisija prije elektrifikacije. Mnoge konfiguracije motora sa šest cilindara prilagođene su da rade na održivijem gorivu i od sredine veljače napuštaju tvornice u ovoj čišćoj postavci.
U usporedbi sa starim dizelom, Audi tvrdi da je emisija CO2 smanjena za nevjerojatnih 70 do 95 posto. Tu je i sporedna korist od usvajanja HVO-a jer ima 30 posto višu ocjenu cetana, čime se poboljšava proces izgaranja.
To bi se trebalo isplatiti tijekom hladnih zimskih jutara, ali u Europi postoji samo oko 600 benzinskih postaja na kojima možete pronaći HVO. Većina ih se nalazi u Skandinaviji, a samo nekoliko ih je kod kuće u Njemačkoj.
HVO kompatibilni TDI motori trenutno su dostupni za modele A4 do A8, zajedno s Q7 i Q8. Audijevi inženjeri dali su prioritet najpopularnijim modelima s dizelskim gorivom, zbog čega će Q5 uslijediti početkom sljedećeg mjeseca. A6 Allroad će ovog ljeta dobiti isti tretman. Na drugim mjestima, Volkswagen Touareg V6 TDI također se može „hraniti” održivim gorivom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....