politička igra?

Kolac u srce zelene agende: Europski pučani žele hitno preispitati zabranu auta na dizel i benzin od 2035.

Naglašavaju da bi EU trebao izbjegavati davanje prednosti tehnologiji električnih automobila i omogućiti alternative

Točenje goriva, ilustracija

 Profimedia

Europski parlament je u srpnju 2022. odobrio zabranu prodaje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine. Zauzimanje za tu mjeru se nastavilo, unatoč dosta kritičkih glasova unutar Europske unije, a neke su države podigle glas, uključujući i Njemačku.

Međutim Nijemci su kraju glasali "ZA" ali pod uvjetom da se dopusti uporaba sintetičkih goriva kod modela s motorima s unutarnjim izgaranjem i nakon 2035.

Sada je došlo do novog trenutka: Europska pučka stranka, najveća europska politička stranka i skupina kojoj pripadaju HDZ, CDU te niz desno-centrističkih stranaka, naime, žele preispitati zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i to "što je prije moguće".

image

Zgrada Europske komisije

Profimedia

U lipnju sljedeće godine održavaju se europski izbori za Parlament, a stranke su već uzele zamah u izradi svojih programa koje će predstaviti, a za EPP se trenutačno predviđa da će na izborima za Europski parlament u lipnju opet osvojiti najveći broj mandata.

Euroactiv je dobio pristup nacrtu koji je sastavilo vodstvo Manfreda Webera, predsjednika stranke. Prema tom dokumentu, parlamentarna skupina koja trenutačno ima najviše zastupnika pripremala bi projekt odgode zabrane dizelskih i benzinskih motora nakon 2035. godine.

image

Ispušni plinovi ilustracija

Profimedia

Europska pučka stranka glasovala je protiv zabrane usvojene prošle godine, s desnim strankama, i kritizirala, kako kaže, "ideologiju zabrane" Europske komisije. Sada želi preispitati tu spornu mjeru: "Odbacujemo politiku zabrane, poput politike zabrane motora s unutarnjim izgaranjem", želimo to preispitati što prije."

Čelnik stranke u parlamentu Jens Gieseke dugo je upozoravao na probleme postupnog ukidanja vozila s unutarnjim izgaranjem, predviđajući, kako kaže, "efekt Havane", što znači da će europski građani desetljećima zadržati svoje stare automobile s unutarnjim izgaranjem (naravno ako se i to ne opstruira na neki način, poput nekakvog zakona o obaveznoj reciklaži), što će rezultirati vrlo starim voznim parkom, kao što je slučaj u glavnom gradu Kube.

To je stajalište u skladu s "tehnološki otvorenim" pristupom EPP-a dekarbonizaciji, naglašavajući da bi EU trebao izbjegavati davanje prednosti određenim tehnologijama, kao što su električni automobili, i omogućiti različite alternative, što je mišljenje koje dijeli Europska komisija, iako sa skepsom.

image

Točenje goriva, ilustracija

Profimedia

Međutim, ono što je najupečatljivije je izričita izjava o preispitivanju zakona koji je već odobren, što je prije moguće. Čini se da priča o potpunoj elektrifikaciji dobila novog snažnog neprijatelja i to potpuno spremnog da se ide na reviziju odluke s pogledom iz raznih ekonomskih, socijalni i ostalih aspekata...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 11:07