Dok se Europska unija priprema na uvođenje velikih carina na električna vozila iz Kine, Peking počinje uzvraćati udarac. Najnovija mjera nema veze s automobilima i dolazi u obliku “antidampinških mjera” usmjerenih na žestoka pića uvezena iz EU. Kinesko Ministarstvo trgovine je objavilo da je privremena mjera stupila na snagu u petak i da će uvoz "žestice" iz EU biti pogođen carinom u rasponu od 30,6 do 39 posto. Vlada je priopćila da je ovaj potez odgovor na istragu koja je pokazala da je "domaćoj industriji žestokih pića prijetila značajna šteta" od europskog uvoza.
Ovaj protekcionistički stav sličan je onom koji se zauzima u Europi i Sjedinjenim Državama, gdje se vlade boje da bi njihova automobilska industrija mogla biti desetkovana jeftinim kineskim električnim vozilima, zbog čega se uvode visoke carine.
Glasnogovornik kineskog Ministarstva trgovine odgovorio je na nedavno glasovanje Europske unije o carinama za električna vozila rekavši da se "Kina čvrsto protivi nepoštenoj, nesukladnoj i nerazumnoj protekcionističkoj praksi EU-a." Nadalje su sugerirali da se ovim potezom krše pravila Svjetske trgovinske organizacije i izjavili da "nametanje carina neće riješiti probleme". Glasnogovornik je potom iznio ne tako suptilnu prijetnju da će "Kina poduzeti sve mjere kako bi čvrsto zaštitila interese kineskih kompanija."
Iako su žestoka pića možda bila prva meta, očito neće biti posljednja jer je Kina razmišlja o antidampinškim i antisubvencijskim istragama u vezi s uvozom svinjetine i mliječnih proizvoda iz Europe. Rekli su da se rad na tome nastavlja, ali da će Kina "u potpunosti zaštititi prava svih zainteresiranih strana i donijeti objektivne i poštene odluke na temelju rezultata istrage".
Glasnogovornik je zatim dodao da "Kina proučava mjere poput podizanja carina na uvezena vozila s motorima velike zapremine" jer će zemlja "poduzeti sve potrebne mjere kako bi čvrsto zaštitila legitimna prava i interese kineskih industrija i poduzeća". Nepotrebno je reći da bi to moglo utjecati na njemačke i talijanske tvrtke koje u Kini nude luksuzna i sportska vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....