Dok jednom ne smrkne, drugom ne svane, zaključak je novinske konferencije u Monte Carlu, održane povodom prvog službenog izlaska na ceste četvrte generacije Kije Carens. Jer, u vrijeme kad većem dijelu europskih proizvođača prodaja neprestano pada, Kia postiže rezultate koje bi europska konkurencija zlatom platila u pet posljednjih godina prodaja im se udvostručila, a samo lani je u Europi porasla za 14,6 posto! Dovoljno da Kia definitivno postane velika prijetnja Opelu, Fordu, Citroënu, Peugeotu.
Novi Carens, kompaktni monovolumen s pet ili sedam sjedala u klasi Scenica, posljednja je karika koja uskače u lanac modela koji Kiju drže visoko iznad vode. Prve kilometre upoznavanja napravili smo monegaškom kneževinom, vozeći 1,7-litreni dizelaš (potencijalno najprodavaniji) opremljen uređajem za automatsko parkiranje, podešavanjem tvrdoće rada upravljača, internetskom vezom, grijanjem upravljača, provjetravanjem čak i stražnjih sjedala te staklenim krovom i 18-colnim naplatcima.
Sve koji Kiju još uvijek smatraju trećeligaškim igračem ovakva raskoš ostavlja šupljih argumenata, posebice kad dolazi uz glazuru kvalitetne izrade i privlačnog dizajna. Doduše, voljeli bi da je koža na upravljaču finija i manje bučna kad se upravljač pušta kroz ruke, ali ako pri prvom susretu s automobilom ne možete naći veća zamjerka od toga, onda je jasno da je riječ o kvalitetno odrađenom poslu. A funkcionalno, Carens je gotovo savršeno odrađen projekt. Pretinci su izdubljeni i u podnici, prostora kao u priči ima i na trima neovisnim sjedalima drugog reda, a beskorisna nisu čak ni opcijska pomoćna u trećem.
Solidan prtljažnik ravne je podnice, a kad se sva sjedala preklope, uključivši suvozačko, mjesta ima i za predmete duge 2,15 metra! Vozački, pak, n ovi Carens je više nego korektan monovolumen. Zaboravite naginjanje i ljuljuškanje prijašnjih modela, ovdje toga nema. Prilično širok trag kotača i izravan upravljač sa samo 2,7 okretaja osnova su vrlo dobrog osjećaja u vožnji i Carens se, zapravo, precizno vozi poput ovećeg kompakta. Premda, motori baš ne pucaju od snage. Ljubitelji benzinaca, sve dok ne stigne nova generacija, morat će se zadovoljiti tek solidnim, prije svega uglađenim atmosferskim motorima s izravnim ubrizgavanjem.
No, većini kupaca ovog tipa automobila ionako više mirišu dizelaši. Izbor je, doduše, skroman, sveden na 1,7-litreni sa 115 i 136 KS, a isprobali smo snažniji, čija je okretni moment od 330 Nm u svakoj prilici zlata vrijedan. Nema zadrške pri izvlačenju iz niskih okretaja, uvjerljiv je pri pretjecanju i dobro drži visok ritam autoceste. Osim toga, malo troši. Na ruti kroz Monte Carlo i okolicu potrošnja se zaustavila na niskih 6,2 litre. Premda bi za imidž dobro došao i snažniji dizelaš, ovaj je, realno gledajući, jako dobar kompromis performansi i potrošnje. Uz sve motore serijski dolaze ručni 6-stupanjski mjenjači, a uz jače je dostupna i automatika. Na tržište stiže nakon ljeta, a jedina prava mana mu je (zasad) nedostatak imidža u klasi u kojoj čak 15 konkurenata traži svoj dio kolača.
CARENS 1.7 CRDi
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1685 ccm
Snaga 136 KS pri 4000/min
Moment 330 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 452,5 x 180,5 x 161 cm
Osovinski razmak 275 cm
Prtljažnik 103/1694 litara
Brzina 191 km/h
0-100 km/h 10,4 sekundi
Potrošnja 5,1 l/100 km
Ispuh C02 134 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski 1.7 CRDi (115 KS)
Benzinski 1.6 GDI (135 KS), 2.0 GDI (166 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....