KREĆE PRAVNA BITKA

KĆERKA NESRETNE ŽENE KOJU JE UBIO UBEROV SAMOVOZEĆI AUTOMOBIL ANGAŽIRALA ODVJETNIKE! Hoće li ovo promijeniti budućnost razvoja samovozećih automobila?

 
 © ABC-15.com

Iz odvjetničkog ureda Bellah Perez u Arizoni objavili su kako će zastupati kćerku nesretne 49-godišnjakinje koja je poginula pod naletom samovozećeg Ubera. "Riječ je o prvoj nesreći sa smrtnim posljedicama u kojoj je sudjelovao samovozeći automobil koja je potaknula brojne rasprave vezane uz samu sigurnost, odnosno nedostatke takvih automobila. Uz to, ostaju nejasnoće vezane uz odgovornost za nesreću", izjavili su iz odvjetničkog ureda.

© REUTERS

Ova nesreća mogla bi zaustaviti razvoj i daljnja testiranja samovozećih automobila. Naime, iako su takva vozila dizajnirana i razvijena s ciljem da reagiraju bolje od čovjeka, u ovoj nesreći to nije bio slučaj. Uber je obustavio daljnja testiranja, a tužba kćerke prve žrtve (i ishod samog procesa) sigurno će biti značajni za daljnji razvoj ovakve vrste automobila. Naime, osim Ubera, samovozeće automobile naveliko testiraju i ostale velike kompanije poput Forda i Tesle...Svi oni će posebno pažljivo pratiti tijek ovog suđenja budući da se odluka zapravo odnosi i na njih.

Uber launches self-driving pilot in San Francisco with Volvo Cars
Getty Images

Kompanije koje testiraju samovozeće automobile planiraju s putnicima potpisivati ugovore prema kojima se eventualne nesreće rješavaju arbitražom u kojoj se sporovi rješavaju izvan suda, a stranke svoj predmet spora iznose pred jednu ili više osoba (arbitar, arbitri, arbitražni sud). Arbitar, odnosno arbitražni sud kao nedržavni sud svoje ovlaštenje za rješavanje spora crpi iz sporazuma stranaka. Ovo naravno prednost daje velikim kompanijama. Deset senatora ovaj je tjedan spomenutim kompanijama poslalo pismo u kojem ih se moli da se ne koriste arbitražom, jer njome krše temeljna prava državljana SAD-a.

Ipak, u ovom slučaju nije riječ o putniku koji je unaprijed potpisao ugovor, već o žrtvi čija je kćerka odlučila stvari riješiti sudskim procesom. Podsjetimo, 49-godišnja žrtva Elaine Herzberg prelazila je cestu na mračnom dijelu gdje nema pješačkog prijelaza.

© Maricopa County

U trenutku naleta, Uberov autonomni automobil kretao se brzinom od 65 km/h, što je manje od ograničena na tom dijelu (70 km/h). Jedno od glavnih pitanja koje si mnogi postavljaju je kako silni radari nisu reagirali...U našoj anketi koju smo jučer postavili smo vam pitanje tko je po vama kriv, a najveći broj vas odgovorio je kako je neoprezna pješakinja glavni krivac. Anketu možete ispuniti ovdje. Što će odlučiti sud u SAD-u preostaje vidjeti...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 02:44