Umjesto aviona

Kao da već nisu dovoljno brzi: U Kini testiran prototip vlaka koji može juriti do 1000 km/h

U svrhu testiranja, izgrađen je 2 kilometra dug pokusni tunel te vlak u punoj veličini, što ga čini prvim testom takve vrste

CASIC Hyperloop

 CASIC

U Kini, u provinciji Shanxi, testiran je prvi prototip brzog maglev vlaka Hyperloop. U testiranje je uključeno nekoliko kineskih sveučilišta, kao i nacionalna tehnološka kompanija China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), koja se bavi pretežno svemirskom tehnologijom.

U svrhu testiranja, izgrađen je 2 kilometra dug pokusni tunel te vlak u punoj veličini, što ovo čini prvi test takve vrste s potpuno integriranim sustavom u svijetu. Vlak, koji koristi magnetsko-levitacijski pogon, postigao je brzinu od 130 km/h, no u planu su mnogo hrabrije brojke.

Sljedeći korak je izgraditi 60-kilometarsku testnu cijev, u kojoj bi oni mogli postizati brzine i do 1000 km/h. Osim toga, nije poznato više informacija, osim činjenice da vlak koristi supervodljive materijale za postizanje magnetske levitacije. Uz to, ugrađene su cijevi koje isisavaju zrak iz tunela, čime ne postoji trenja vlaka s podlogom, a otpor zraka je smanjen.

image

CASIC Hyperloop

CASIC

"Kina je ogromna, udaljenost među najbližim gradovima je i do 1000 kilometara.

Da bismo imali jednosatni ekonomski krug unutar zemlje, trebamo prijevozno sredstvo brzine 1000 km/h", izjavio je Zhao Ming, voditelj odjela zaslužnog za ovaj projekt u kompaniji CASIC.

No, napominje i kako ta tehnologija, ako je jednako brza, mora biti i jednako sigurna kao i vožnja zrakoplovom.

Za sada, ostaje još mnogo izazova, no napominje se da ovi vlakovi trebaju što ravnije staze, koje će trebati prelaziti preko poljoprivrednih zemljišta. "Iako se teoretski tehnički problemi postupno rješavaju, izgradnji mreže ultrabrzih maglev ruta trebamo pristupiti racionalno", upozoravaju s Prometnog fakulteta pekinškog sveučilišta Jiaotong.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. prosinac 2024 06:34