Jedna od najvećih briga među vozačima kada se radi o prelasku na električne automobile jest pražnjenje baterije, kao i dostupnost i vrijeme provedeno na punjaču, ali to je dsada druga tema.
Nova je studija o dosegu, naime, otkrila da EV koji se vozi toliko dugo da se baterija isprazni i zaslon na kontrolnoj ploči pokazuje nula kilometra preostalog dometa može voziti još 30 kilometara prije nego što se potpuno zaustavi!
What Car?, koji je proveo istraživanje testiranjem 10 najnovijih električnih modela, rekao je da proizvođači namjerno programiraju očitanja dometa da budu konzervativna kako bi vozačima dali ‘međuspremnik za hitne slučajeve‘ prije nego što se baterija potpuno isprazni.
Utvrđeno je da je najbolji imao 8,1 posto manji domet od navedenog dometa s jednim punjenjem, dok je najgori bio gotovo petinu puta (18,6 posto) manji od službenih WLTP prosjeka.
U svakom slučaju, brojki je pomogla činjenica da je EV nastavio voziti nekoliko kilometara nakon što je na kontrolnoj ploči pisalo da više nema energije u bateriji, što znači da proizvođači ipak ostavljaju "sa strane" nekoliko kilovata snage kao rezervu.
Dok benzinski i dizelski automobili mogu voziti oko 40 do 80 kilometra kada se upali lampica goriva, postoji veliki strah da će električni modeli odmah stati na cesti kada očitanje dosega dosegne 0 posto. Međutim, to očito nije slučaj.
Od procijenjenih automobila, BMW i4 eDrive40 M Sport vrijedan 500.000 kuna ne samo da je prešao najveću udaljenost s punjenjem, već je imao i najveći međuspremnik za hitne slučajeve. On može prijeći ukupno 509 kilometra, a 30 od tih kilometra odvoženo je s digitalnim očitanjem od 0 posto baterije.
top lista
BMW i4: 30 km
Kia Niro EV: 27,2 km
Volvo XC40 Recharge: 27,2 km
Volkswagen ID.5: 24 km
Kia EV6: 20,8 km
MG ZS EV: 20,8 km
Tesla Model 3: 20,8 km
Tesla Model Y: 17,6 km
Cupra Born: 16 km
BMW iX3: 8 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....