Unatoč sveprisutnoj elektrifikaciji i strogim emisijskim propisima koji prijete europskoj industriji automobila u Europi, Porscheov V8 motor nastavlja svoj život prilagođavajući se budućim izazovima i čini se da u Zuffenhausenu još uvijek "gori plamen" po pitanju plasmana 8-cilindričnog simbola snage i prestiža.
Porscheov 4.0 V8 stroj nudi se u modelima Cayenne i Panamera, ali će za budućnost proći kroz izvjesnu transformaciju kako bi udovoljio najavljenim standardima Euro 7 od strane Europske komisije, čija je primjena pak, pomaknuta s 2025. na 2030. godinu. Ta činjenica s pomicanjem granice pogoduje ne samo Porscheu već svim europskim premium markama.
Zato je Thomas Freimuth, šef razvoja Porschea Panamere u nedavnom razgovoru za australski magazin Car Sales, otkrio kako se razvijaju nova tehnološka rješenja koja će omogućiti ovom velikom benzinskom motoru usklađenost s budućim emisijskim normama.
"Buduća Euro 7 norma za nas nije prepreka i već radimo na dodavanju novih komponenata koje će naš V8 motor učiniti usklađenim s budućim regulativama," izjavio je.
Međutim, nije samo problematika ispušnih plinova stavka koja pritišće inženjere kod razvoja novih motora. Naime, novi propisi o buci itekako postaju sve zahtjevniji, što znači da će budući Porscheov V8 morati biti ne samo ekološki prihvatljiviji po pitanju ispuha, već će morati biti i tiši. Iako to može zvučati kao ograničenje, u Porscheu jamče kako će iskustvo posjedovanja i vožnje i dalje biti moguće kod modela s V8 strojevima koji će i u novom desetljeću pružati emocionalno iskustvo vožnje, što je oduvijek bio sinonim za Panameru i Cayenne s V8 strojevima.
S modelom Taycan od 2019., najavom nove generacije potpuno električnog Macana koji dolazi ove godine, budućih električnih verzija modela 718 Boxster/Cayman te nasljednika Cayennea, Porsche se itekako priključio elektrifikaciji. No dobro je da u Zuffenhausenu daju izbora i da neće uskratiti užitke ljubiteljima vožnje na benzin.
U izvješću o održivosti za 2023. godinu, istini za volju, naglašeno je kako električna vozila predstavljaju ključni cilj, s očekivanjem da će do 2030. godine takvi modeli činiti više od 80 posto prodaje, međutim, ovaj cilj ovisi o tržišnim uvjetima i globalnom prihvaćanju elektromobilnosti u ovom trenutku.
Zato Porsche 911 zadržava svoj tradicionalni duh, pripremajući se za hibridnu inačicu koja će debitirati već ovog ljeta, dok se istovremeno istražuju mogućnosti korištenja sintetičkih goriva kao gotovo ugljično neutralne alternative, čime bi se očuvala vitalnost motora s unutarnjim izgaranjem koje kupci Porschea toliko vole. Porsche se tako prilagođava ulasku u novo desetljeće i jasno je da iako se pravila igre mijenjaju, strast prema izvrsnosti i inovacijama ostaje ista iako će njihov V8 postati tiši...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....