4,0-litreni, atmosferski bokser motor u 911 GT3 jedan je od najboljih motora na svijetu, ali, kako stvari stoje, dani su mu odbrojeni. Čovjek odgovoran za GT3 i njegovu još ekstremniju RS verziju, Andreas Preuninger, otkrio je da motoru GT3 preostaju još samo dvije godine prije nego što će ga novi Euro 7 propisi izbaciti s tržišta.
"Mogao bi živjeti vječno bez donošenja propisa", rekao je Preuninger za Autocar. “Mislim da ne možemo podnijeti Euro 7 bez elektrifikacije ili bez turbina. Ovaj automobil možemo prodavati još dvije godine, ali to ovisi o tržištima.”
Porsche je predstavio svoj prvi hibridni 911 GTS prije nekoliko mjeseci, ali Preuninger je rekao za da ne misli da je taj pogonski sustav pravo rješenje za GT3 unatoč tome što jeftiniji automobil čini potencijalno bržim od GT3.
“Sam pogonski sustav modela GTS pravi je pristup za uvođenje elektrifikacije u sportski automobil, ali postoji razlog zašto ga ne koristimo na GT3,” rekao je šef Porsche GT odjela. “Morali bismo upotrijebiti PDK II, mjenjač koji imamo u standardnoj Carreri, koji je više od 20 kg teži od našeg Sport PDK mjenjača.”
Preuningerov tim je već bio prisiljen malo prigušiti 4,0-litreni motor za redizajnirani 992.2 GT3 koji je predstavljen ovog mjeseca. Iako motor ima istih 510 KS kao i prije i još uvijek se vrti do 9.000 o/min, okretni moment je neznatno smanjen s 470 na 450 Nm. Kraći prijenos prikriva taj minus tako da redizajnirani model ubrzava jednako brzo kao i model kojega zamjenjuje.
Nema sugestija da će se GT3 ugasiti nakon 2026., ali čini se da će budući GT3 dobiti sasvim drugu vrstu motora. Kupcima se to sigurno neće previše svidjeti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....