Krajem prošle godine zastupnici Europskog parlamenta odobrili su prijedlog kojim bi se od 2035. godine zaustavila prodaja novih automobila na benzin i dizel.
Prema tom prijedlogu, proizvođači koji prodaju osobna vozila u Europi morat će smanjiti emisije štetnih plinova svojih novih automobila za 55 posto prije 2030. (u usporedbi s razinama iz 2021.), dok će potpuna zabrana motora s unutarnjim izgaranjem biti na snazi od 2035. godine.
Šef BMW -a Oliver Zipse oštro je osudio rok do 2035. godine, nazvavši odluku o postupnom ukidanju benzinskih i dizelskih automobila lošom, a u isto vrijeme dovodi u pitanje sposobnost europske infrastrukture za punjenje električnih automobila.
‘Mislim da je politički zahtjev za postupnim ukidanjem motora s unutarnjim izgaranjem nemaran. Isto tako, pitam se gdje da ljudi pune svoje električne automobile? U Europi do 2035. godine neće biti sveobuhvatne infrastrukture za električne automobile.
Ili mislite da će za 12 godina postojati stanice za punjenje u svakom selu u regijama poput južne Italije?
‘Ako mobilnost više nije dostupna, na kraju to može postati čak i društveni problem‘ - rekao je šef BMW-a Zipse.
Izvršni direktor Mercedes-Benza Ola Kaellenius također je rekao da Europa neće biti spremna isključivo za električne automobile u prodajnim salonima do 2030., iako je njemačka marka još uvijek na putu da ispuni svoje planove o izbacivanju benzinskih i dizelskih automobila na određenim tržištima do kraja ovog desetljeća.
‘Očito je da do 2030. godine u europskim prodajnim salonima neće biti samo električni automobili. Ali, mi ćemo biti spremni, naravno imati ćemo i taktičku fleksibilnost - rekao je Kaellenius, referirajući se na planove Mercedesa za proizvodnju određenih električnih te benzinskih i dizelskih modela na istim proizvodnim linijama.
Što se tiče Volkswagena, marka iz Wolfsburga tvrdi da je spremna prestati proizvoditi automobile na benzin i dizel prije europske zabrane 2035. godine.
Izvršni direktor Volkswagena Oliver Blume rekao je da će njegova kompanija težiti smanjenju troškova svojih električnih automobila sklapanjem partnerstva s kineskim dobavljačima - piše Drive.
‘Spremni smo za zabranu benzinaca i dizelaša u Europi do 2035.‘
‘Mislim da imamo velike šanse. Znamo kako proizvoditi automobile vrhunske kvalitete. Jedino ćemo se morati potruditi kako bi smanjili troškove proizvodnje, a tako i konačne cijene automobila - rekao je Blume.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....