Carine koje je uveo predsjednik SAD-a Donald Trump ne samo da povećavaju cijene robe široke potrošnje i automobila U SAD-u, već se očekuje i pad ukupne proizvodnje automobila ove godine i to ne samo u SAD-u već globalno.
Analitičari tvrtke S&P Global Mobility vjeruju da bi 2025. godine na svijetu moglo biti proizvedeno 87,9 milijuna vozila, što bi bio pad od 2 posto, odnosno 1,55 milijuna vozila u odnosu na prošlu godinu.
Ovo bi mogla biti druga godina zaredom da pada globalna proizvodnja auta nakon što je prošle godine na nju utjecao veliki prekid rada tvornica nekoliko marki u Japanu.
SAD će osjetiti velike posljedice carina. Kako je primijetio Nikkei Asia, gotovo 50 posto svih novih automobila koji se prodaju u toj državi proizvodi se izvan nje. Osim toga, između 30 i 60 posto autodijelova također se uvozi. Zbog toga bi proizvodnja automobila u Sjevernoj Americi mogla pasti za 9 posto tijekom 2025., dok prodaja u SAD-u mogla pasti za 3 posto.
Utjecaji carina mogli bi trajati dugo. Nekoliko proizvođača automobila, uključujući Audi i Jaguar Land Rover, zaustavilo je izvoz u SAD i prodavat će postojeće zalihe, nadajući se da će Trump u nadolazećim mjesecima dodatno ublažiti carine za automobilsku industriju. No neki proizvođači čine ono što je Trump htio postići s uvođenjem carina, prebacuju dio proizvodnje u SAD. Prošli tjedan, Volvo je potvrdio da će početi proizvoditi svoj drugi model u SAD-u, vjerojatno XC60 ili XC90, Honda također premješta proizvodnju Civica Hybrida u SAD, a Mercedes-Benz je najavio da će povećati kapacitete u SAD-u. Međutim, sve to se ne može dogoditi preko noći te će trajati „nekoliko godina“.
Također, prošli je mjesec izvršni direktor VW grupe Oliver Blume otkrio da Audi pregovara s Trumpovom administracijom o otvaranju tvornice u SAD-u. Iako VW već ima tvornice u SAD-u, svi Audijevi modeli koji se prodaju u SAD-u i dalje se uvoze.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....