U Japanu se vozila s unutarnjim izgaranjem oporezuju ovisno o veličini motora do 110.000 jena (5740 kuna) godišnje. Međutim, lokalne vlasti oporezuju električna vozila i vozila na gorive ćelije samo s do 25.000 jena (1295 kuna) godišnje, bez obzira na njihove specifikacije. Sada bi se to moglo promijeniti.
Zakonodavci u Japanu mogli bi promijeniti poreze na električna vozila kako se njihov broj na lokalnim cestama povećava. Nikkei Asia izvještava da je jedna promjena koja se razmatra oporezivanje električnih vozila na temelju njihove snage.
To je pristup usvojen u nekim europskim zemljama, a Ministarstvo unutarnjih poslova i komunikacija smatra da bi sada mogao biti pravi trenutak za takve promjene.
Električna vozila čine između 1 posto i 2 posto prodaje novih automobila u Japanu, a ministarstvo će od kreatora politike zatražiti da razmotre prijedloge koji će biti uključeni u vladine porezne planove za fiskalnu godinu 2023. Očekuje se da će Japan prikupiti 1,5 trilijuna jena u fiskalnoj godini 2022. zbog svojih poreza na automobile. Taj je novac važan za održavanje cesta, ali je pao za 14 posto od svog vrhunca u fiskalnoj godini 2002.
Podrazumijeva se da je ministarstvo zabrinuto da će prijelaz na električna vozila dodatno smanjiti ovaj izvor prihoda, napominjući da su električna vozila općenito teža od vozila s unutarnjim izgaranjem i predstavljaju veće opterećenje za lokalne ceste.
Ministarstvo gospodarstva, trgovine i industrije usprotivilo se povećanju poreza koje bi moglo usporiti potražnju za električnim vozilima u Japanu. Japansko Ministarstvo financija također traži načine za suzbijanje očekivanog pada prihoda od poreza na benzin i moglo bi uvesti porez na temelju udaljenosti vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....