velika razlika

Istraživanje: Emisija CO2 iz automobila testirane u laboratoriju i one u s tvarnosti jako različite

Ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere, službene vrijednosti emisija CO2 bit će sve manje reprezentativne

Promet, ilustracija

Jaz između stvarne i deklarirane emisije ugljičnog dioksida iz novih automobila u Njemačkoj znatno se produbio od 2018. godine, utvrdila je ekološka udruga ICCT, upozorivši na problematično laboratorijsko testiranje.

U 2022. novoregistrirani automobili u Njemačkoj emitirali su u prosjeku 14,1 posto više ugljičnog dioksida no što su proizvođači automobila službeno tvrdili, izvijestila je udruga u srijedu. U 2018. godini razlika je iznosila 7,7 posto, piše Hina.

Deklarirane emisije CO2 smanjile su se u razdoblju od 2018. do 2022. oko 7,3 posto. U stvarnoj vožnji smanjene su samo za 2,3 posto, izračunali su u ICCT-u.

Istraživači su u analizi usporedili službene podatke Europske agencije za okoliš (EEA) o emisijama CO2 s podacima o stvarnoj potrošnji goriva više od 160.000 automobila koje su koristili kao pokazatelj stvarne emisije štetnog stakleničkog plina.

Podaci o potrošnji goriva preuzeti su s internetske stranice spritmonitor.de, a analizirana su vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i standardna hibridna vozila.

Službene emisije CO2 kod novih modela vozila utvrđuju se u kontroliranom laboratorijskom okruženju, testom WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) koji je uveden u EU 2017. godini.

image

Ispuh automobila, ilustracija

Profimedia

Test je temeljitiji od prethodnog NEDC postupka pa pokazuje realnije vrijednosti emisija štetnih tvari i potrošnje goriva.

„Ako se ne poduzmu odgovarajuće mjere, službene vrijednosti emisija CO2 bit će sve manje reprezentativne u odnosu na stvarne vrijednosti, a obvezno smanjenje službenih vrijednosti neće se odraziti na stvarne emisije CO2”, rekao je znanstvenik ICCT-a i koautor istraživanja Jan Dornoff.

U prvih godinu dana primjene novog testa razlika između laboratorijskih i stvarnih vrijednosti pala je s 32,7 na 7,7 posto. Sad se jaz ponovo produbljuje.

Trend potkopava nastojanja EU-a da strožim propisima smanji emisije CO2 povezane s prometom, smatra Dornoff. Tome valja dodati da potrošači gorivo plaćaju skuplje no što se očekivalo, dodaje.

Od 2010. proizvođači moraju objavljivati koliko ugljičnog dioksida njihovi automobili ispuštaju i plaćati naknadu ako emisija prekorači propisanu granicu. Od 2035. novi automobili više ne bi smjeli ispuštati štetne plinove.

Kako bi dokinula razlika između stvarne i deklarirane emisije, istraživači predlažu upotrebu podataka uređaja za mjerenje potrošnje goriva koji su od početka 2021. obavezni u novim vozilima.

"Regulatori EU sada imaju primjereni alat za ispravljanje te razlike transparentnim i pouzdanim podacima", rekao je izvršni direktor ICCT-a Peter Mock.

Međunarodno vijeće za čisti prijevoz (ICCT) neovisna je istraživačka organizacija koja je sudjelovala u otkrivanju Volkswagenovog krivotvorenja podataka o emisiji štetnih plinova iz dizelaša 2015. godine u SAD-u.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. listopad 2024 00:28