SAVJETNIK AUTO KLUBA

GOOGLE MAPS NAVOĐENJE: Prva pomoć za bijeg iz prometne gužve

Navigacija na mobitelu nije detaljna kao prava, ali svakako može pomoći
 FOTO: Ivan Lacković

Treba vam odmor ali grozite se putovanja ljetnim vikendima jer su gužve nesnosne? Bez obzira koliko rano krenuli na put, ne jednom vam se dogodilo da zapnete u koloni već i prije Karlovca. No, pomoći ipak ima, jer u nas trenutno postoje dva navigacijska sustava koji imaju mogućnost dojave kakvih-takvih informacija o prometu, pri čemu se jedan odnosi na Garminove prijenosne navigacijske uređaje, a drugi – dostupan širokom broju korisnika odnosno svakome tko u džepu nosi pametni telefon – na Google Maps uslugu navigacijskog navođenja.

Kako funkcionira, shvatit će svatko tko zatraži vođenje od jedne do druge lokacije (za što dakako treba biti online) pri čemu će mu navigacija ponuditi par opcija s rutama iscrtanim u nekoliko različitih boja. Ako je ona zelena pretpostavka je da je taj segment prometnice potpuno prohodan, a ako je crvena, na tom dijelu valja očekivati ozbiljne zastoje i duža čekanja... Oba sustava temelje se na praćenju aktivnih mobilnih telefona na nekom području, do čega se dolazi temeljem ugovora s lokalnim GSM providerima.

U praksi to znači da se uz pomoć velikih računalnih sustava koji procesuiraju stotine tisuća informacija u sekundi dolazi do podataka o tome koje je rute u kojem trenutku na određenim relacijama pametnije koristiti. Dakako, sve to ne bi bilo moguće bez složenih algoritama koji iz šume informacija moraju izolirati one kvalitetne te zanemariti one krive. Najvažniji pojmovi kod ovakvog praćenja prometa su incidenti na cesti (nezgode, radovi, zatvoreni pravci, smanjenje brzine zbog vremenskih neprilika...) i tok prometa, pri čemu se potonji odnosi na spomenute višebojne segmente odnosno praćenje brzine kretanja GSM korisnika po određenim cestovnim vektorima.

Ako se korisnici na dijelu ceste na kojem je dozvoljena brzina 60 km/h uistinu i voze 60 km/h, ruta se iscrtava zeleno, a ako se, primjerice, na semaforu čeka dva ciklusa do prolaska, taj će segment biti žute boje i tako ukazati na pojačan, od normalnoga ipak malo sporiji promet. Crveni segment, pak, znači da se na nekom mjestu čeka bar tri semaforska ciklusa. Algoritmi za filtriranje informacija, k tome, isključuju dio prikupljenih podataka.

Ako se na određenom segmentu ceste “točkice” odnosno korisnici kreću brzinom od, primjerice, 50 do 60 km/h, a skupina od 20-ak njih putuje potpuno jednakom brzinom, to znači da tih 20-ak točkica zapravo predstavlja putnike u autobusu te se ta informacija automatski isključuje iz obrade. Ili, ako se većina točkica na nekom segmentu kreće brzinom 30 do 40 km/h, a dvije točkice idu 50 km/h, pretpostavka je da je riječ o taksiju ili vozilu neke hitne službe koja se kreće po traku koji nije dozvoljen za ostala vozila, pa i njega treba isključiti...









Google maps odnedavno i kod nas nudi turn-by-turn navigaciju i pritom za svaku traženu rutu ispisuje nekoliko alternativa, pri čemu razne boje ukazuju na trenutno stanje na cestama

Vijesti o stanju na cestama nerijetko su beskorisne jer ne prate zbivanja u realnom vremenu pa informacija koju čujete na radiju često nema veze sa stvarnim stanjem stvari

Pametni telefoni mogu poslužiti, no za one koji putuju često i na velike udaljenosti, prijenosni navigacijski uređaj ipak nudi mnogo više opcija te, primjerice, ne prekida navođenje kad stigne telefonski poziv ili podsjetnik

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. rujan 2024 10:06