Kako se kontinuirani nedostatak novih i rabljenih automobila nastavlja zbog globalne nestašice čipova, čini se kako odanost marki postaje stvar prošlosti u automobilskoj industriji. Naime, nedostatak čipova iznimno otežava proizvođačima izradu novih automobila, što je također dovelo do povećane potražnje za rabljenim modelima.
To uzrokuje nedostatak novih, ali i rabljenih automobila, no rekordan broj vozača (41,2%) se i dalje nada da će kupiti automobil u sljedećih godinu dana. Autovia, matična kompanija Auto Expressa, provela je anketu na čak 2445 kupaca, od kojih 47,4% traži alternativu svom izvornom odabiru, napuštajući svoje omiljene proizvođače. Tek svaki četvrti od njih je uspio kupiti automobil u posljednjih šest mjeseci, dok je 57% spremno čekati tri mjeseca na svoju omiljenu marku automobila.
32,8% njih je već odustalo od kupnje novog modela i odlučilo se za rabljeni automobil. Nevjerojatnih 86,8% kupaca reklo je da su njihovi planovi kupnje odgođeni zbog problema s opskrbom i cijenama, 21,2% ih je odložilo visokim cijenama, a 17,9% kaže da model koji žele trenutno nije dostupan. Manje od sedam posto kupaca, međutim, na neodređeno vrijeme je odgodilo svoju namjeru kupnje novog automobila.
John Webb, izvršni direktor automobilskih podataka, koji uključuju informacije o generiranju potražnje i komercijalnim operacijama u Autoviji, ističe kako su 'prekidi u posljednje dvije godine preokrenuli uobičajeni obrazac koji vidimo u podacima za namjere kupnje automobila'.
'Unatoč frustracijama koje su dovele do toga da 72% nije uspjelo pronaći pravi automobil po pravoj cijeni tijekom proteklih šest mjeseci, polovica ljudi koje smo ispitivali i dalje se nada da će uskoro pronaći automobil, a taj broj raste na 69% kada je riječ o razdoblju od šest mjeseci. Vidimo porast potražnje na tržištu koje se još uvijek ne može nadati da će zadovoljiti apetit potrošača i mnogi komentatori kažu da će se problemi s proizvodnjom vjerojatno nastaviti i u drugoj polovici 2022.'.
Webb dodaje: 'Možda je najznačajniji nalaz u našim podacima da je gotovo polovica ogromnog broja kupaca spremna promijeniti svoj izbor automobila. Ovo je crvena zastava za odanost marki jer će vozači vjerojatno promijeniti marku kako bi pronašli usporedivu veličinu i oblik karoserije koji izvorno traže'.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....