PANDEMIJI USPRKOS

Godina za pamćenje: Neki 2021. neće pamtiti po dobru, no evo za koga je bila čista poslastica

Ne događa se često da hrvatska tvrtka preuzme Bugatti, a domaćim cestama projure Paganiji, McLareni i WRC bolidi
 Rimac Automobili

Koliko god su godinu na izmaku obilježili problemi s čipovima, nestašica automobila i posljedično poskupljenje svega što se kotrlja na četiri kotača, pa i streloviti rast cijena goriva koje je na domaćem tržištu u jednom trenutku čak morala zauzdati Vlada, ljubitelji lima u Hrvatskoj imali su se čemu radovati.

Za većinu dobrih vijesti pobrinuo se Mate Rimac - prvo je najavio, a ubrzo potom i krenuo u izgradnju 200 milijuna eura vrijednog kampusa u Kerestincu, a nedugo zatim s dubrovačke tvrđave Lovrijenac u društvu šefa Porschea Olivera Blumea i financijskog direktora njemačke tvrtke Lutza Meschkea objavio kako su Rimac Automobili dobili 55 posto udjela u Bugattiju i upravljačka prava. Osim toga, upravo zahvaljujući njemu i zavodljivosti električne Nevere posjetili su nas i članovi Supercar Owners Circlea, vlasnici najrjeđih i najskupljih auta na svijetu. Mnogi su tako dobili jedinstvenu priliku uživo vidjeti modele poput Pagani Imole ili Lamborghinija Veneno Roadster, proizvedene u manje od pet primjeraka.

Barem jednako oduševljenje – ako ne i veće – izazvala je i prva WRC utrka održana u Hrvatskoj. Još prije koju godinu priča o dolasku kreme relija na naše ceste činila kao čista fantazija, a sada su odjednom pred nama tutnjali Ogier i ekipa. Nakon dugo vremena, svjedočili smo i napetoj sezoni u Formuli 1. Max Verstappen i Lewis Hamilton za titulu su se borili do posljednjeg zavoja te priuštili gledateljima neviđen triler.

Ništa manje važno, u 2021. smo doživjeli i spajanje velebnog Pelješkog mosta po kojem ćemo već sljedeće turističke sezone putovati prema krajnjem jugu bez prelaska državne granice. Godina na izmaku tako, zapravo, nije uopće bila za baciti…

image
CROPIX

Pelješki most spojio Hrvatsku

Spektakularnim vatrometom proslavljeno je spajanje posljednjeg, 165. segmenta rasponske konstrukcije Pelješkog mosta, otprilike tri godine nakon što su 31. srpnja 2018. započeli radovi na ovom važnom infrastrukturnom projektu kojim je spojen jug s ostatkom zemlje. Most dugačak 2440 metra trebao bi biti u funkciji do sljedeće turističke sezone, kad završe radovi na pristupnim cestama. Ukupna vrijednost cijelog projekta iznosi 420,3 milijuna eura, a EU ga sufinancira s 330 milijuna ili 78,5 posto.

image
Rimac Automobili

Rimac predstavio čudo u Kerestincu

Naša brzorastuća tehnološka kompanija službeno je predstavila senzacionalan izgled dugo najavljivanog kampusa koji se u ovom trenutku već ubrzano gradi na 19,8 hektara u Kerestincu. Saznalo se tada da je na međunarodnom natječaju za projektno rješenje pobijedio zagrebački 3LHD studio za arhitekturu i urbanizam, da će u konačnici biti riječ o ulaganju od 200 milijuna eura, kao i da će u budućem kampusu raditi čak 2500 ljudi. Prema viđenom, kampus će biti baš onakav kakvim ga je zamišljao Mate Rimac – opuštajući, otvoren, svijetao te usklađen s prirodom, a osim proizvodnog pogona i upravne zgrade tu će se nalaziti i manje očekivani sadržaji, poput veterinarske ambulante.

image
Ronald Goršić/CROPIX

WRC spektakl u Hrvatskoj

Ludi završetak WRC utrke u Hrvatskoj bio je tek šlag na tortu, kulminacija uzbuđenja koja su od starta pratile dugo sanjani, a u travnju 2021. konačno i održani Croatia Rally. Na njemu je, kao uostalom i na kraju sezone, slavio Sebastien Ogier. No, uz puno muke. Nedugo nakon izlaska iz servisnog centra Ogier je prvo sudjelovao u lakšoj prometnoj nesreći u Novom Zagrebu i pritom oštetio svoj trkaći Yaris, no to ga nije omelo da za treptaj oka, odnosno šest desetinki sekunde, u dramatičnoj završnici bude brži od Elfyna Evansa.

image
Boris Kovačev/CROPIX

Država častila s rekordnih 105 milijuna kuna

Krajem travnja saznali smo da slijedi nova runda ekopoticaja za koju je Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost osigurao rekordnih 105 milijuna kuna, od čega 90 milijuna za građane i pravne osobe, a 15 milijuna za javni sektor. Javni poziv u konačnici je objavljen u lipnju, uz nova pravila igre - prijave su ovaj puta slali trgovci, a prijavitelji već u startu morali izabrati željeno vozilo i platiti predujam.

image
Goran Mehkek/Cropix

Spektakl kakav se viđa jednom u životu

Sve skupa djelovalo je poprilično nestvarno. I ne samo iz očitog razloga, jer hrvatskim cestama nikad nije – a vjerojatno više nikad i neće – prokrstariti ljepša, skuplja i spektakularnija karavana superautomobila kao što je to bio slučaj početkom rujna kad su Zagreb, Opatija i otok Lošinj ugostili članove Supercar Owners Circlea. Članovi najekskluzivnijeg kluba vlasnika automobila na svijetu, prokrstarili su Hrvatskom u svojim rijetkim, milijunima eura vrijednim Paganijima, Bugattijima i McLarenima i domaće autoentuzijaste doveli u ekstazu. Pritom su se, sudeći prema objavama na društvenim mrežama, i sami dobro zabavili u Lijepoj našoj. Na što, naravno, možemo samo biti ponosni. Ipak je tu riječ o iznimno imućnim ljudima, o čijem bogatstvu svjedoči što u prosjeku imaju nestvarnih 65 auta, u prosječno vrijednih čak 1,2 milijuna dolara. Dakle, riječ je o ekipi koja može kupiti što god je na prodaju, pa više od svega cijene upravo ovakva ekskluzivna druženja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 21:18