AKTUALNO

FOTOGALERIJA: SUV CX-5 Tiha revolucija najvažnijeg modela Mazde

Druga generacija najpopularnije Mazde u Europi umjesto revolucije nanosi čitav niz sitnih, ali itekako bitnih poboljšanja - od otmjenijeg vanjskog izgleda i nijansu kvalitetnijih materijala u unutrašnjosti do sustava G-Vectoring, već dokazanog na dotjeranoj Mazdi 6
 Mazda

Mazda je u Los Angelesu predstavila novu, drugu generaciju svog najvažnijeg modela u ponudi - CX-5. Najvažnijeg stoga što je lani činio čak četvrtinu svih u svijetu prodanih automobila proizvođača iz Hirošime, najvažnijeg stoga što je u pet godina prodan u više od 1,4 milijuna primjeraka i najvažnijeg stoga što je još na početku svojeg puta 2012. osvojio titulu Automobila godine u Japanu. Pa i zato što je označio i prekretnicu u povijesti Mazde. Ne samo u pogledu tehnologije, jer je upravo s njime započela era štedljivosti okrenutih motora, mjenjača, karoserija i ovjesa SkyActiv, nego i po pitanju izgleda - to je, naime, prva Mazda koja govori danas odlično prihvaćenim dizajnerskim jezikom Kodo (Duh pokreta). Kad se 2012. pojavio na salonu automobila u Tokiju, CX-5 je zamijenilo čak dva modela u dotadašnjoj ponudi - vremešni Tribute i nesretni CX-7. I već iste godine se okitilo titulom japanskog automobila godine, a dobro je prihvaćen i u Europi. A već dvije godine kasnije predstavljen je i dotjerani model s boljom zvučnom izolacijom, jednostavnijim upravljačkim sustavom i sportskim programom 6-stupanjskog automatskog mjenjača.

Foto: Mazda

Sad je pred nama i druga generacija. A premda u službenom priopćenju za javnost stoji “All-new Mazda CX-5”, riječ je zapravo o temeljito dotjeranom postojećem modelu. I dalje se, naime, kotrlja na platformi Mazde 6, kao i prethodna generacija iz 2012., te koristi iste motore i mjenjače SkyActiv. I premda više nalikuje lijepoj studiji Minagi (pokazanoj na salonu u Ženevi 2011.) nego starom modelu, već na prvi pogled je jasno da je riječ o CX-5. Japanci očito nisu htjeli nepotrebno riskirati, pa je popularni SUV dobio tek centimetar širi trag kotača sprijeda i straga, uska diodna svjetla, broj veću masku hladnjaka i naglašeniji trapez na poklopcu prtljažnika. Sasvim dovoljno, jer djeluje puno otmjenije i skuplje od prethodnika iz 2012. Pogotovo u crvenoj boji koju je i proslavio - Soul Red. Sad su Japanci otišli korak dalje i troslojnoj boji u čijoj je podlozi specijalni pigment s pločicama koje ovisno o kutu gledanja propuštaju ili odbijaju svjetlo dodali dubinu, kao i dodatak Crystal u nazivu.

Iznenađenja nema ni u unutrašnjosti. Upravljač i instrumentna ploča s digitalnim višenamjenskim pokazivačem preuzeti su s dotjerane Mazde 6, kao i zaslon središnjeg upravljačkog sustava iznad peterokutnih otvora za ventilaciju (17,8 centimetara), a sam središnji greben je podignut, pa je ručica mjenjača 4, odnosno 6 centimetara bliže vozaču. Više od ergonomije, međutim, u oči upadaju materijali. Svaki detalj djeluje skuplje no dosad. Sjedala su presvučena mekanom kožom, oko ručice mjenjača blješti sjajnim lakom premazana plastika, otvori ventilacije uokvireni su prstenovima od brušenog aluminija, na vratima su letvice od drva... Putnici na stražnjim sjedalima sad sjede u grijanim sjedalima, a mogu i sami rukovati ventilacijom. Ponuda prostora za koljena i glavu ni dosad nije ostavljala mjesta kritikama, a i prtljažnik je neprimjetno narastao - s dosadašnjih 500 na 505 litara.

U ponudi će i dalje biti (dotjerani) benzinski i dizelski motori - SkyActiv-G 2.0 (165 KS) i SkyActiv-G 2.5 (192 KS) te SkyActiv-D 2.2 (150 i 175 KS), kao i ručni i automatski mjenjači sa 6 stupnjeva, a uz doplatu će se isporučivati i pogon na sva četiri kotača i-Activ. Kao i kod svih ostalih modela japanskog proizvođača za 2017., s izuzetkom roadstera MX-5, za sigurniju i udobniju vožnju serijski će se pobrinuti novi sustav G-Vectoring. Prodaja će krenuti već u veljači, ali u Japanu, a k nama stiže dva-tri mjeseca kasnije. Danas, pola godine prije dolaska nema podataka o cijenama, ali uz nove trošarine ne treba očekivati manje od 200.000 kuna za osnovni CX-5 SkyActiv-G 2.0 s ručnim mjenjačem, pogonom na prednje kotače i osnovnim paketom opreme Emotion.

Ukratko

Prva generacija iz 2012. označila je prekretnicu ne samo u tehnologiji (SkyActiv), nego i u dizajnu, jer je njome započela era dizajnerske filozofije Kodo. Novi CX-5 je dobio broj veću trodimenzionalnu masku hladnjaka s kromiranim donjim rubom, uža svjetla i novu crvenu boju Soul Red Crystal, s još naglašenijim prelascima između svjetla i sjene

Premda japanski proizvođač još nije objavio podatke o motorima, pretpostavljamo da će u ponudi biti dotjerani postojeći SkyActiv benzinci 2.0 sa 165 i 2.5 sa 192 KS te 2.2 dizelaši sa 150 i 175 KS. Upravljač je, kao i čitava instrumentna ploča, preuzet iz dotjerane Mazde 6. Na prostranost straga ni dosad nije bilo pritužbi, a i prtljažnik mjeri lijepih 505 litara, 5 više no u prvoj generaciji CX-5

U odnosu na prethodnika iz 2012. (gore), podignut je čitav središnji greben, pa je ručica mjenjača sad na dohvat ruke, a još bliže pogledu vozača je i središnji zaslon dijagonale 17,8 centimetara. Više od dizajna, u oči upadaju materijali - mekana koža na sjedalima, crnim lakom presvučena plastika oko ručice mjenjača, drvene i aluminijske letvice na vratima. Mazda želi u društvo Volva, Land Rovera i Infinitija

1,4 milijuna primjeraka CX-5 prodano je diljem svijeta u proteklih pet godina, a lani je činio čak četvrtinu prodaje proizvođača iz Hirošime. 200.000 kuna najmanje će stajati osnovni CX-5 SkyActive-G s oko 165 KS, kad u svibnju iduće godine napokon stigne i na naše tržište

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 18:19