Ford je odradio jedan od najefektnijih redizajna u svojoj povijesti, podarivši Focusu masku koja mnoge podsjeća na aristokratske sportaše Aston Martina i koja postaje dizajnersko obilježje svih modernih Fordova. Ukratko, novi Focus izgleda odlično! I forme poklopca motora i svjetala odmjerene su sportskije pa se čitav prednji dio doima nižim i širim, a u opremi Titanium koja donosi i mnogo kroma, i skupocjenijim. A straga? Svjetla se i dalje obilno prelijevaju u bočne stranice, ali postala su manja, zapravo niža, uz izmijenjenu grafiku elemenata. I poklopac prtljažnika nježnije je zaobljen. Focus, za kojeg otprije znamo da je u vozačkom smislu delikatesa, vlasniku tako sad i dizajnerski izvlači iskren osjećaj zadovoljstva. A i prolaznici više ne ostaju uvijek ravnodušni. Dakle, dobar posao!
Dosta promjena pretrpjela je i unutrašnjost, u kojoj je ispravljeno sve ono manje ili više kritizirano u dosadašnjem modelu. To se u najvećoj mjeri odnosi na središnju konzolu, znatno reduciranog broja tipki i bez mobitelske tipkovnice radio uređaja u jeftinijim verzijama, čija je funkcionalnost često bila dovođena u pitanje. Sad vjerojatno više neće, jer većina funkcija objedinjena je u tek nekoliko tipki na konzoli te unutar dodirnog zaslona, puno većeg (8 inča) i sadržajnijeg nego dosad. Nakon kratkog upoznavanja rukovanje postaje brzo i jednostavno, premda za dodir zaslona, dosta udaljenog od vozača i nagnutog, ruku treba prilično ispružiti. Pozornost mogu odvratiti i mali izbornici tema na zaslonu koje ponekad u vožnji treba rukom gađati. No, i to je stvar navike, pa se nakon par dana i prestaje primjećivati. Bluetooth funkcija prepoznaje i glasovno biranje kontakata iz imenika mobitela, a takve mogu biti i naredbe aplikacijama dostupnima kroz dobar i u biti jednostavan, a efikasan multimedijski sustav Sync.
Tako moderniziran interijer naglašenije ističe otprije poznatu visoku kvalitetu izrade i vrlo dobre materijale, pa i solidnu prostranost, odnosno sve ono što ga je i dosad činilo poželjnim obiteljskim autom ove klase. Trocilindarski 1,0-litreni turbo benzinski motor sa 125 KS i 170 Nm (slabiji ima 100), pravo je otkriće za sve koji se prvi puta osvjedoče „kako ide“ tako mali motor u tako velikom i preko 1300 kilograma teškom kompaktu. Prvo ugodno iznenađenje je što je prigušeno hrapav i blago frktav zvuk, a motor je toliko dobro izbalansiran da se minimalne vibracije u praznom hodu jedva mogu osjetiti, i to samo uz punu fiksaciju misli na to. I treće, mali turbo motor uvijek ima iznenađujuće puno snage i momenta, što mnogima i jest najveće iznenađenje. Zato nije čudno što već nakon par oštrije odvezenih kilometara padaju i posljednje predrasude. Naravno, čuda ne treba očekivati, ali činjenica je da je vožnja, uz turbinu koja pomaže energičnijom izvlačenju iz niskih okretaja i dobar proračun standardno izvrsnog Fordovog mjenjača sa 6 stupnjeva, nevjerojatno lagodna i opuštajuća.
Pri kretanju gas nije potrebno nabijati do poda da bi se brzo startalo, isto kao ni pri izvlačenju iz niskih okretaja, što je velika prednost u odnosu na atmosferski motor. I prije nego se kazaljka zavrti do 1500 okretaja motor prodiše punim plućima i ravnomjerno vuče do najviših okretaja. U trećoj se postiže i preko 140 km/h, a najviša brzina nabire se u petom stupnju, dok je šesti čisti „overdrive“ za smanjenje opterećenja i potrošnje. Ne treba se ustručavati niti od pretjecanja, kad pri energičnom pritisku na gas pomaže overboost efekt, pri kojem moment kratkotrajno bukne do 200 Nm, što poboljšava eksplozivnost. Potrošnja? Promišljenom vožnjom na otvorenom će se vrtjeti oko 5 litara, ponekad pasti na samo 4,5 litara, dok će se u gradu povećati na oko 7, iznimno do 8 litara. Uglavnom, smireniji pristup u prosjeku ne traži više od ugodnih oko 6,5 litara, što je tek za oko litru više od 15.000 kuna skupljeg dizelaša.
Što se ponašanja tiče, Focus ostaje prava poslastica za vozačke sladokusce. Savršeno je miran pri nagloj promjeni smjera, na preciznom i sa samo 2,6 okretaja izravnom upravljaču ostavlja dojam sportski upravljivog kompakta pa svaki žešći ulazak u zavoj uvijek iznjedri osjećaj zadovoljstva, ali i sigurnosti. U konačnici, Focus je doista odličan kompakt, kojem se objektivno nema što krupno zamjeriti. Trebat će doduše proći vremena dok konzervativni vozači ne prihvate u potpunosti trocilindarski motor, prema kojem gaje podozrivost u smislu dugovječnosti, posebno turbine, no i to se polako mijenja. U dosadašnje dvije godine koliko je mali EcoBoost na tržištu, nikakve sistemske boljke nisu zabilježene. Za cijenu otprije znamo da je u okvirima klase jedna od najpovoljnijih, a kao začin, Focus sad nudi jamstvo na 5 godina. Dakle, aduti za uspjeh široko su rasprostrti.
1.0 GTDi 125 EcoBoost Titanium
TEHNIČKI PODACI
Motor, benzinski, 3 cil.
Obujam 998 ccm
Snaga 92 kW/125 KS pri 6000/min
Moment 170 Nm pri 1400-4500/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Gume 205/55 R 16 (testni 215/50 R 17)
Dimenzije 436 x 182 x 148 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 316 litara (mini rezervna guma)
Spremnik goriva 55 litara
Težina/nosivost 1325/570 kg
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 11,0 sekundi
Potrošnja: 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Prosječno naa testu 6,6 l/100 km
Ispuh CO2 108 g/km
CIJENA 133.900 kn
S DOPLATAMA 147.965 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....