Više od tri desetljeća, kroz tri generacije, Panda s pogonom na sva četiri kotača osvaja i planine i lovorike. Fiatov maleni terenac osobito je omiljen u Alpama, gdje zbog silnog broja svih generacija koje susrećete vozeći se selima (bilo s talijanske ili švicarske strane), nakon određenog vremena postaje dio krajolika. Kroz godine Talijani su izbacili na desetke posebnih izdanja, ali nakon druge generacije, i treća je dobila svoju Cross verziju, koja jednako snažno golica maštu poklonika žestoke off road vožnje kao i gradskih šminkera. Super Panda predstavljena ove godine u Ženevi izgleda kao vozilo s kojim se ide na Dakar. Temeljito ušminkana za lutanje izvan asfalta izvana izgleda originalno, ali je u unutrašnjost sve ostalo isto.
Za prve kilometre izabrali smo verziju pogonjenu 0,9 TwinAir turbobenzincem s mjenjačem sa šest stupnjeva. Prva je toliko kratka da je na ravnome za start bolje odmah ubaciti u drugu. Panda nema reduktor, ali upravo zbog vrlo kratkog prvog stupnja, usponi se savladavaju bez zaletavanja i maltretiranja spojke. Istodobno, u vožnji nizbrdo u prvoj na motor, kočnice gotovo da nisu potrebne. No, potencijali prijenosa time nisu potrošeni. Panda Cross opremljena je elektronikom koja putem izbornika smještenog u podnožju ručice mjenjača vozaču omogućuje izbor između tri programa rada motora.
U programu Auto 98 posto snage motora prenosi se na prednje kotače, a svaka naznaka njihova proklizavanja dovodi do automatskog uključivanja stražnje osovine. Prijenos s dva diferencijala i središnjom visko spojkom postaje stalan na sva četiri kotača sa simetričnom distribucijom snage motora kao na pravom terencu (aktivan samo do 50 km/h). Istodobno se isključuje ASR (kontrola proklizavanja) i kotači se povremeno slobodno zavrte u prazno dok prednje kočnice simuliraju rad samoblokirajućeg diferencijala. Treća opcija je program Hill descent, koji i na najtežim nizbrdicama održava ujednačenu brzinu kretanja.
Prema tvorničkim podacima Panda Cross (opremljena serijski M+S all season gumama) svladava bez zaleta uspone od 30 posto, u laganoj vožnji koja omogućuje i bolju kontrolu. Serijski dio opreme je i Hill holder… Ovjes je u odnosu na klasičnu 4x4 verziju povišen za dodatnih 9 mm, što je povećalo i kut napada sprijeda na 24 stupnja, a straga na 34. Za mirne prolaske kroz vodene kanale usisnik zraka na benzinskoj verziji podignut je na 71 cm visine, a na dizelskoj na 74. Cijena za hrvatsko tržište još nije poznata, ali iznos od 19.450 eura, s kojim ponuda počinje u Italiji, najavljuje da Cross neće biti česta pojava ni u Švicarskim Alpama...
0.9 TWINAIR T
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 875 ccm
Snaga 66 kW/90 KS pri 5500/min
Moment 145 Nm pri 1900/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon na sva četiri kotača
Dimenzije 371 x 166 x 166 cm
Osovinski razmak 270 cm
Masa 1090 kg
Brzina 167 km/h
0-100 km/h 12,0 sekundi
Potrošnja 4,9 l/100 km
Emisija CO2 114 g/km
OSTALI MOTORI
Dizelski 1.3 Multijet II (80 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....