Električni super i hiperautomobili su još uvijek friška i samim time vrlo rijetka roba na tržištu. Proizvođačima egzotičnih jurilica cilj nije masovna proizvodnja već bildanje imidža kompanije.
Brutalna snaga, ubrzanja i što veći domet na struju - glavni su imperativi u najprestižnijem segmentu automobila.
Među rijetkim zvjerkama, i Hrvatska ima svog ‘konja za utrku‘. Radi se naravno o Rimac Neveri, dva milijuna eura vrijednom, potpuno električnom hiperautomobilu naoružanom s 1914 KS.
Nakon što je prethodno oborila 23 rekorda u jednom danu i osvojila svjetski poznatu brdsku stazu Goodwood s najboljim rezultatom svih vremena, Rimac Nevera je postala i vlasnik rekord najbržeg kruga na kultnoj stazi Nürburgring Nordschleife za proizvodno električno vozilo.
No, imaju li takvi superautomobili kupce?
Imaju, ali na kapaljku.
Upravo smo pisali o tome da tvrtka Rimac Automobili namjerava proizvesti i prodati 150 primjeraka Nevere, no tri godine nakon premijere, prodano ih je ‘samo‘ 50.
Kako stoje ostali?
Većina proizvođača skriva brojke kao zmija noge, a javno dostupni podaci otkrivaju da Rimac stoji više nego solidno.
Na vrhu je Pininfarina Battista sa 150 prodanih primjeraka, slijedi Lotus Evija sa 130 primjeraka, Aspark Owl je pronašao 50 kupaca, a Nio EP9 15.
Aspark Owl
Prvi japanski potpuno električni hiperautomobil proizvodi se u Italiji i dostupan je za tri milijuna eura. S mjesta do stotke stiže za 1,72 sekunde, ima domet od 400 kilometara i pogonski sklop s četiri motora.
Lotus Evija
Lotus planira izraditi samo 130 primjeraka Evije, a svi su unaprijed rasprodani. Eviju pokreću četiri električna motora koji zajedno proizvode preko 2000 KS i 1700 Nm okretnog momenta.
Britanska tvrtka tvrdi da može postići 300 km/h za manje od 9 sekundi i razviti maksimalnu snagu od čak 320 km/h.
Pininfarina Battista
Battista koristi četiri elektromotora koji proizvode kombiniranu snagu od 1900 KS i 2300 Nm okretnog momenta. Do stotke joj treba manje od dvije sekunde, na putu do najveće brzine od 350 km/h.
Svaki od 150 prodanih primjeraka košta oko 2,2 milijuna eura.
Nio EP9
EP9 (Electric Performance) je kineski superautomobil predstavljen 2016. godine koji je ubrzo postao jedan od najbržih električnih vozila na tržištu. Nio EP9 pokreće 1341 KS zahvaljujući kojima od nula do 100 km/h stiže za 2,6 sekundi. Ima domet od 430 kilometara i košta oko 1,4 milijuna eura.
Rimac Nevera
Nevera ima četiri električna motora koji razvijaju ukupno 1914 KS, a svaki od njih neovisno pokreće jedan kotač kako bi se osigurala potpuna kontrola i agilnost.
Ultimativni test performansi hiperautomobila ‘0-400-0 km/h‘ - Nevera je odradila s nevjerojatnim vremenom od 29,93 sekunde i srušila rekord dotadašnjeg neprikosnovenog prvaka hiperautomobila za više od sekunde (Koenigsegg Agera RS za 31.49 sekundi 2019. godine).
Automobil je u cijelosti dizajniran i proizveden u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....