Dok se birokrati Europskog parlamenta iživljavaju na benzincima i dizelašima koje od 2035. godine planiraju u potpunosti zabraniti, pojedini proizvođači automobila i dalje plove kontra struje.
Iako je i Volkswagen odavno prihvatio nametnuti trend elektrifikacije, njemačka kompanija i dalje vozi na dva kolosjeka, s potpuno električnim modelima ID. obitelji, ali i klasičnim benzincima i dizelašima koji dosegom drže standard nezamisliv autima na struju.
Upravo zato, Nijemci ne planiraju položiti svoje tradicionalno jako oružje već su kompletan arsenal motora s unutarnjim izgaranjem ugradili u potpuno novi Passat kojeg smo upravo upoznali uživo na svjetskoj premijeri u Braunschweigu.
Odmah u startu valja naglasiti da na tržište stiže samo karavanska izvedba koja dijeli platformu sa Škodom Superb i koja će silaziti s istih proizvodnih traka tvornice u Bratislavi.
Umjesto limuzinske izvedbe Passata, Volkswagen će krajem godine ponuditi potpuno električnu limuzinu ID.7., koja bi trebala zadovoljiti apetite kupaca za takvom karoserijskom formom.
Novi karavan osjetno je veći od prethodnika, duži je 14 i širi dva centimetara, a međuosovinski razmak je rastegnut dodatnih pet centimetara čime je osiguran dodatni prostor za smještaj nogu putnicima straga.
Povećan je i kapacitet prtljažnika za 40 litara (140 kada su stražnja sjedala preklopljena) i sada iznosi 690 litara (1920).
Što se tiče vizualnih rješenja izvana, VW se očekivano odlučio za racionalni, evolucijski pristup s minimalističkim korekcijama, bez izmišljanja tople vode.
No, iako na prvi pogled djeluje vrlo slično prethodniku, dizajnerskih novosti ima na pretek. Od atraktivnije prednje maske i prednjeg poklopca, uskih prednjih svjetala s Matrix tehnologijom do elegantnije linije krova.
Ulazak u kabinu otkriva potpuno novo okruženje kojim dominiraju ogromni digitalni ekrani.
Veličina novog infotaiment zaslona u serijskoj verziji je 32 centimetara (12,9 inča), dok je u boljoj opremi ili kao opcija ponuđen 38 centimetara veliki zaslon (15 inča).
Nov je i Head-up zaslon, ali i opcijska ergoActive sjedala namjestiva u 14 položaja, s funkcijama masaže i klimatizacije.
Novi VW Passat vozi na najnovijoj evoluciji naširoko korištene MQB platforme koja je u ovom slučaju osjetno ažurirana u pogledu sigurnosti, tehnologije, ali i same vožnje.
Zahvaljujući MQB Evo platformi, Passat nudi pravi švedski stol pogonskih sklopova.
Provjereni turbodizelaš (2.0 TDI) dostupan je u izvedbama sa 122, 150 i 193 KS, turbobenzinac (2.0 TSI) sa 204 i 265 KS, a tu su i mild-hibridni turbobenzinac (eTSI) sa 150 KS te dva potpuno nova plug-in hibrida (eHybrid) sa 204 i 272 KS.
U kombinaciji sa baterijom kapaciteta 19.7 kWh, plug-in hibridi isključivo na struju mogu prijeći do 100 kilometara.
AC punjenje je brže kod svih eHybrid verzija, a DC punjenje također je prvi puta moguće u okviru serijske opreme.
Sve verzije Passata Variant serijski dolaze s automatskim DSG mjenjačem, a uz snažnije motorizacije dostupan je i 4Motion pogon na sve kotače.
Službena premijera za javnost rezervirana je za idući tjedan na Salonu u Munchenu, a dolazak na tržište predviđen je u prvom kvartalu iduće godine.
Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate, no kao orijentir može poslužiti cijena u Njemačkoj od 39.995 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....