OSTAJE U IGRI

Ekskluzivno: Novinar Auto kluba na svjetskoj premijeri novog VW Passata, imamo sve detalje

Limuzinski Passat je ugašen, no 50 godina staru tradiciju nastavlja karavanska izvedba
 Neven Cesar

Dok se birokrati Europskog parlamenta iživljavaju na benzincima i dizelašima koje od 2035. godine planiraju u potpunosti zabraniti, pojedini proizvođači automobila i dalje plove kontra struje.

Iako je i Volkswagen odavno prihvatio nametnuti trend elektrifikacije, njemačka kompanija i dalje vozi na dva kolosjeka, s potpuno električnim modelima ID. obitelji, ali i klasičnim benzincima i dizelašima koji dosegom drže standard nezamisliv autima na struju.

image
Volkswagen

Upravo zato, Nijemci ne planiraju položiti svoje tradicionalno jako oružje već su kompletan arsenal motora s unutarnjim izgaranjem ugradili u potpuno novi Passat kojeg smo upravo upoznali uživo na svjetskoj premijeri u Braunschweigu.

image

Naš novinar na premijeri novog Passata

Odmah u startu valja naglasiti da na tržište stiže samo karavanska izvedba koja dijeli platformu sa Škodom Superb i koja će silaziti s istih proizvodnih traka tvornice u Bratislavi.

Umjesto limuzinske izvedbe Passata, Volkswagen će krajem godine ponuditi potpuno električnu limuzinu ID.7., koja bi trebala zadovoljiti apetite kupaca za takvom karoserijskom formom.

image
Volkswagen

Novi karavan osjetno je veći od prethodnika, duži je 14 i širi dva centimetara, a međuosovinski razmak je rastegnut dodatnih pet centimetara čime je osiguran dodatni prostor za smještaj nogu putnicima straga.

image
Volkswagen

Povećan je i kapacitet prtljažnika za 40 litara (140 kada su stražnja sjedala preklopljena) i sada iznosi 690 litara (1920).

image
Volkswagen

Što se tiče vizualnih rješenja izvana, VW se očekivano odlučio za racionalni, evolucijski pristup s minimalističkim korekcijama, bez izmišljanja tople vode.

No, iako na prvi pogled djeluje vrlo slično prethodniku, dizajnerskih novosti ima na pretek. Od atraktivnije prednje maske i prednjeg poklopca, uskih prednjih svjetala s Matrix tehnologijom do elegantnije linije krova.

image
Volkswagen

Ulazak u kabinu otkriva potpuno novo okruženje kojim dominiraju ogromni digitalni ekrani.

image
Volkswagen

Veličina novog infotaiment zaslona u serijskoj verziji je 32 centimetara (12,9 inča), dok je u boljoj opremi ili kao opcija ponuđen 38 centimetara veliki zaslon (15 inča).

image
Volkswagen

Nov je i Head-up zaslon, ali i opcijska ergoActive sjedala namjestiva u 14 položaja, s funkcijama masaže i klimatizacije.

image
Volkswagen

Novi VW Passat vozi na najnovijoj evoluciji naširoko korištene MQB platforme koja je u ovom slučaju osjetno ažurirana u pogledu sigurnosti, tehnologije, ali i same vožnje.

Zahvaljujući MQB Evo platformi, Passat nudi pravi švedski stol pogonskih sklopova.

Provjereni turbodizelaš (2.0 TDI) dostupan je u izvedbama sa 122, 150 i 193 KS, turbobenzinac (2.0 TSI) sa 204 i 265 KS, a tu su i mild-hibridni turbobenzinac (eTSI) sa 150 KS te dva potpuno nova plug-in hibrida (eHybrid) sa 204 i 272 KS.

image
Volkswagen

U kombinaciji sa baterijom kapaciteta 19.7 kWh, plug-in hibridi isključivo na struju mogu prijeći do 100 kilometara.

AC punjenje je brže kod svih eHybrid verzija, a DC punjenje također je prvi puta moguće u okviru serijske opreme.

Sve verzije Passata Variant serijski dolaze s automatskim DSG mjenjačem, a uz snažnije motorizacije dostupan je i 4Motion pogon na sve kotače.

image
Volkswagen

Službena premijera za javnost rezervirana je za idući tjedan na Salonu u Munchenu, a dolazak na tržište predviđen je u prvom kvartalu iduće godine.

image

Nova, deveta generacija VW Passata

Volkswagen

Cijene za hrvatsko tržište još nisu poznate, no kao orijentir može poslužiti cijena u Njemačkoj od 39.995 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 23:12