Prije deset mjeseci izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares upozorio je na nadolazeću "užasnu borbu" s kineskom industrijom električnih vozila. Danas je raširio crveni tepih i platio 1,6 milijardi dolara kako bi pomogao jednom kineskom proizvođaču automobila pristupiti europskom tržištu automobila i potencijalno oslabiti prodaju Stellantisovih vlastitih marki.
Ugovor vrijedan 1,5 milijardi eura Stellantisu kupuje 21 posto udjela u brzorastućoj EV kompaniji Leaptmotor i stvara novo zajedničko ulaganje sa sjedištem u Nizozemskoj, od čega će Stellantis posjedovati 51 posto, plus ekskluzivna prava na izvoz, prodaju i proizvodnju Leaptmotorovih vozila izvan Kine.
No, s druge strane, ulaganje također daje Stellantisu bolji pristup kineskom tržištu za vlastite proizvode, gdje treba ostvariti dobit ako želi ispuniti samonametnuti cilj da polovicu prodaje vozila do 2030. čine električna vozila. Iako nema detalja o tome koji će Leaptmotorsovih modela doći u Europu, prva vozila će vjerojatno stići na jesen ili zimu sljedeće godine.
Njegova trenutna linija električnih vozila sastoji se od gradskog automobila T03, limuzine C01 i SUV-a C11. “Kako se razvija konsolidacija među sposobnim start-upovima za električna vozila u Kini, postaje sve očitije da će nekolicina učinkovitih i agilnih igrača nove generacije električnih vozila, poput Leapmotora, dominirati glavnim segmentima u Kini,” rekao je Tavares.
"Smatramo da je savršeno vrijeme da preuzmemo vodeću ulogu u podršci globalnim planovima širenja Leapmotora, jednog od najimpresivnijih novih EV igrača koji ima sličan tehnološki i poduzetnički način razmišljanja kao mi". Dogovor predstavlja veliki zaokret u filozofiji za Tavaresa, ali Stellantis nije prvi proizvođač automobila koji je odlučio odgovoriti na kinesku prijetnju tako što će joj se približiti.
Volkswagen, koji je, kao i Stellantis, gubio tlo u Kini, najavio je povezivanje s Xpengom u srpnju ove godine. Reuters izvještava da će Stellantis prenijeti svoj udio u svom trenutnom zajedničkom ulaganju s Dongfeng Motor Groupom na Dongfeng, te zatvara još jedno zajedničko ulaganje s Guangzhou Automobile Group koja proizvodi Jeepove u Kini.
Nije iznenađujuće, s obzirom na današnju objavu, Tavares kaže da ne podržava istragu EU-a koja se bavi potencijalnim nepravednim prednostima koje kineski brendovi imaju u Europi zbog državne potpore.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....