AKTUALNO

Dovršeno testiranje Mercedesa EQXX-a: Koncept prošao 1008 kilometra s jednim punjenjem

Impresivno je da je nakon prijeđenih 1008 km, EQXX je i dalje imao preostali domet od 140 km, sa stanjem baterije od 15 posto

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQXX predstavljen na CES-u prije nekoliko mjeseci nije bio samo konceptni automobil, već vozno vozilo koje je namijenjeno da prikaže tehnologiju budućih proizvodnih modela. U tom kontekstu, Mercedes ga je stavio na ultimativni test, u kojem je trebao prijeći više od 1000 kilometra dugo putovanje u stvarnim uvjetima s jednim punjenjem i dokazati učinkovitost svoje baterije.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Putovanje je započelo iz centra za istraživanje i razvoj Sindelfingen u blizini Stuttgarta u Njemačkoj, prošlo švicarske Alpe i sjevernu Italiju, a završilo je u sunčanom Cassisu na Azurnoj obali u Francuskoj. Cijelo putovanje je završeno za ukupno 12 sati i 2 minute, uz vožnju od 11 sati i 32 minute. Impresivno je da je nakon prijeđenih 1008 kilometra, EQXX je i dalje imao preostali domet od 140 kilometra, sa stanjem baterije od 15 posto.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Što se tiče prosječne potrošnje energije, ona je iznosila samo 8,7 kWh/100 km, što je nevjerojatno malo za vozilo koje je dopušteno za cestovnu upotrebu. Priključak za punjenje je ostao zapečaćen, a stručnjak iz TUV-a se pridružio kako bi na kraju mogao sve potvrditi. Mercedes je rekao da se EQXX vozio blizu ograničenja brzine, dostižući 140 km/h na njemačkoj autocesti, uz prosječnu brzinu od 87,4 km/h tijekom cijelog putovanja.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Vremenski uvjeti u Njemačkoj, Švicarskoj, Italiji i Francuskoj bili su različiti, s temperaturama u rasponu od 3 do 18 stupnjeva Celzijusa. Putovanje je uključivalo vožnju autocestom, planinske ceste, duge uzbrdice i prometno zagušene dijelove testiranja učinkovitosti EQXX-a u mnogim različitim okruženjima.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Ovaj domet u stvarnom životu omogućen je nizom faktora, poput aerodinamike, mjera za uštedu težine, baterije i tehnologije pogonskog sklopa. EQXX ima vrlo nizak koeficijent aerodinamike od 0,17, a drugi vrlo važan čimbenik su Bridgestoneove gume Turanza Eco s malim otporom kotrljanja. Konačno, solarni krov sa 117 solarnih ćelija dodao je 2 posto dodatnog dometa, ili drugim riječima, 25 kilometra.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Električni pogon, sposoban za 245 KS (180 kW), razvijen je uz pomoć Mercedes AMG-ovog Petronas F1 tima. Što je još važnije, litij-ionska baterija od 900 V ima kapacitet od 100 kWh što je slično proizvodnom EQS-u, ali s 50 posto manjim volumenom i 30 posto manjom težinom.

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Ola Källenius, predsjednik Uprave Mercedes-Benz Group AG, rekao je: „Uspjeli smo! Prijeđite više od 1000 kilometara s lakoćom s jednim punjenjem baterije i potrošnjom od samo 8,7 kWh/100 km u stvarnim prometnim uvjetima. VISION EQXX je najučinkovitiji Mercedes ikada napravljen. Tehnološki program koji stoji iza njega označava prekretnicu u razvoju električnih vozila.”

image

Mercedes-Benz EQXX (koncept)

Mercedes-Benz

Markus Schäfer, član upravnog odbora Mercedes-Benz Group AG, glavni tehnološki direktor odgovoran za razvoj i nabavu, dodao je: „Mnogi inovativni razvoji već se integriraju u proizvodnju, a neki od njih u sljedećoj generaciji modularne arhitekture za kompaktna i srednja vozila”.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 20:33