Automobilska industrija se suočila s realnošću. Ove godine nije došlo do ‘eksplozije‘ prodaje električnih automobila, nego je na tržištu zabilježeno usporavanje i manja potražnja.
Novi trendovi naveli su neke renomirane marke da odustanu od potpune predanosti električnim automobilima te ih suočili s činjenicom da im planovi bili preambiciozni.
Ovo su marke koje ‘dižu ručnu kočnicu‘...
Audi
Nijemci imaju cilj postati potpuno električna marka 2033. godine, no zasad, čini se da neće uspjeti u tom naumu. Marka sada stavlja veći naglasak na plug-in hibridne automobile i razmatra povlačenje Q8 e-trona ranije nego što je planirano, zbog pada potražnje.
Prema Autocaru, glavni izvršni direktor Audija Gernot Döllner nedavno je otkrio da Volkswagen Grupa vjeruje da će električnim automobilima trebati više vremena ‘nego što su u početku mislili‘ i vidi plug-in hibride kao most prema električnoj budućnosti.
Stoga će u budućnosti nuditi više plug-in hibrida, a osim toga, alternativni pogonski sustavi ostat će prisutni do 2033.
Kako bi olakšao prijelaz, Audi je stvorio novu obitelj motora s unutarnjim izgaranjem za buduće plug-in hibride s većim baterijama koji jamče električni domet do 100 kilometara.
Ford
Ford je 2021. najavio da će 2030. prodavati samo električne automobile. Međutim, kompanija je priznala da taj plan više nije održiv. Marin Gjaja, jedan od operativnih direktora Forda, priznao je da nema dovoljno potražnje kupaca za električnim vozilima.
Gjaja je rekao da prelazak na struju napreduje različitim tempom diljem svijeta. ‘Mislim da su kupci bili jasni i rekli nam da je to preambiciozno. Mislim da je cijela autoindustrija to otkrila na teži način. Stvarnost nas tjera da prilagodimo svoje planove‘.
Gjaja smatra da su glavni razlozi usporavanja potražnje za električnim automobilima visoka cijena vozila i ukidanje subvencija, piše Periodismodelmotor.
Mercedes
Njemačka marka je najavila da će svi novi automobili biti električni od 2030. Međutim, prije nekoliko mjeseci, izvršni direktor njemačke tvrtke, Ola Kallenius, priznao je da su ‘možda bili previše optimistični‘.
S obzirom na usporavanje prodaje električnih modela, Mercedes je bio prisiljen smanjiti svoje planove i najavio da će nastaviti s proizvodnjom motora s unutarnjim izgaranjem i nakon 2030. godine.
Hyundai
Korejska marka je bacila sve karte na električne aute i općenito na elektrifikaciju. Trenutno ima raznoliku ponudu hibridnih, plug-in hibridnih i električnih modela. No, nedavno su Korejci jasno dali do znanja da će nastaviti jačati svoju poziciju na tržištu električnih vozila, ali u isto vrijeme neće napustiti benzinske motore.
Aston Martin
Aston Martin je planirao lansirati svoj prvi električni automobil na tržište 2025. godine, ali je njegov plan odgođen za godinu dana, a u prodajne salone neće stići do 2027. godine, kako je predsjednik tvrtke, Lawrence Stroll, priznao za Autocar .
Promjena se dogodila zato što još uvijek nema pravog interesa za ovu vrstu automobila.
‘Planirali smo ga lansirati 2025. i bili smo spremni, ali čini se da je interes za električne automobile više motiviran političkim razlozima nego potražnjom potrošača. Marka će imati električne automobile, ali ne u prethodno najavljenim datumima. U međuvremenu ćemo se usredotočiti na plug-in hibride‘, rekao je Stroll.
Porsche
Slučaj Porschea je malo drugačiji. Marka je postavila cilj za kraj desetljeća da električni modeli predstavljaju više od 80 posto prodaje. Međutim, više nisu tako sigurni da će to postići.
Prema Reutersu, glasnogovornik njemačke tvrtke upravo je priznao da ‘prijelaz na električne automobile traje dulje nego što smo mislili prije pet godina‘.
Međutim, za razliku od drugih marki koje su izmijenile svoje planove, Porsche nastavlja s idejom da će četiri od svakih pet automobila prodanih 2030. biti na struju, ali uz uvjet da će sve ovisiti o zahtjevima kupaca i kupcima.
Volkswagen
Još jedna marka koja je promijenila svoju početnu strategiju.
Krajem 2022. njemački je proizvođač rekao da će od 2033. prodavati samo električne automobile, a prošle je godine procijenio da će godišnja prodaja električnih automobila u Europi iznositi 80 posto do kraja ovog desetljeća.
No, kao što smo već vidjeli, reakcija tržišta nije bila onakva kakvu su očekivali u Wolfsburgu te je operativni direktor grupe, Arno Antliz najavio ulaganje od 180 milijardi eura do 2033. za novu generaciju električnih vozila, od čega će trećina, 60 milijardi ići u pravcu motora s unutarnjim izgaranjem s ciljem ‘održavanja konkurentnosti VW automobila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....