Strah zapadnih proizvođača automobila od kineske konkurencije koja aute brže razvija i prodaje ih po nižim cijenama je potpuno razumljiv. No novo izvješće sugerira da bi mnoge kineske marke uskoro mogle zapasti u probleme. Zbog prevelike konkurencije, odnosno ogromnog broja proizvođača i marki stručnjaci smatraju da će samo 1 od 7 današnjih tvrtki zarađivati na kraju ovog desetljeća. Sve ostale bi trebale postati ili ostati gubitaši.
Prema Alixpartnersu, u Kini trenutačno posluje nevjerojatnih 137 marki električnih automobila, ali analitičari ove konzultantske kuće misle da će samo 19 od njih ostvarivati dobit do 2030. godine. Visoka stopa predviđenih gubitaša posljedica je brutalnog rata cijenama koji se posljednjih nekoliko godina vodi na kineskom domaćem tržištu i koji ne pokazuje znake popuštanja.
Dominantne tvrtke poput BYD-a imaju ogromne marže koje im omogućuju da uvijek iznova spuštaju cijene, pritišćući rivale s mnogo manjim maržama, koji su tako prisiljeni snižavati vlastite cijene kako bi ostali u igri. Ovakvo stanje je već naštetilo nekim kineskim markama, a među njima je WM Motor koji je podnio zahtjev za bankrot prošle godine. Alixpartners očekuje da će uslijediti još mnogo drugih tvrtki.
Analitičari predviđaju da će brendovi koji ne mogu ostvariti profit biti prisiljeni potpuno napustiti industriju ili promijeniti smjer i loviti samo manji udio na tržištu automobila, prenosi Bloomberg. U međuvremenu, velike tvrtke poput BYD-a samo će ojačati svoje pozicije. Prošlog mjeseca stručnjaci Alixpartnersa rekli su da očekuju da će kineski proizvođači automobila do 2030. osvojiti 33 posto globalnog tržišta automobila.
Jedan zapanjujući detalj u najnovijem izvješću tiče se količine prekovremenog rada koje kineski radnici obavljaju u tvornicama automobila kojima upravljaju nove kineske marke električnih vozila. U prosjeku oni navodno rade 140 dodatnih sati svaki mjesec, u usporedbi s najviše 20 sati prekomjernog rada svaki mjesec u tvornicama koje proizvode automobile za ranije etablirane proizvođače automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....