Ford je jučer predstavio redizajniranu paletu Fieste, a sve izvedbe stižu uz vizualne nadogradnje, standardna LED prednja svjetla i više tehnologije u unutrašnjost. Karoserija s troja vrata ostaje na životu, zajedno uz hatchback s petero vrata. Uz standardnu verziju koja stiže u dva paketa opreme, tu je komercijalna (kombi) verzija, sportski ST-line, avanturistički Active te istinski hot-hatch ST.
Sedma generacija Fieste izvorno je predstavljena 2017. godine, a prošle godine paleta je nadograđena blagim hibridnim EcoBoost-om, boljom povezivošću te sigurnosnim značajkama. Jučer je Fiesta postala još konkurentnija s VW Polom, Toyotom Yaris, Renaultom Cliom, Peugeotom 208...
Promjene su odmah prepoznatljive – redizajnirani branik sadrži nešto veću rešetku koja je okružena većim usisnicima. Svaka od izvedbi je jedinstvena, dok ST-Line i ST usvajaju nešto sportskiji karakter, Active izvedba zadržava crossover izgled s kliznim pločama i dodatnim kromiranim elementima. Trend i Titanium imaju rešetku s kromiranim okvirom i manjim bočnim otvorima, a redizajnirana LED prednja svjetla postaju standard u cijeloj paleti. Matrix LED svjetla postaju opcionalna.
Osim sedam novih dizajna aluminijskih naplataka, profil izgleda identično. Tu su i dvije nove boje – Boundless plava i Beautiful ljubičasta. Sa stražnje strane, svjetla dobivaju crni okvir i opcionalne LED diode sa završnom obradom Premium Black.
Unutrašnjost je sada ‘u potpunosti konfigurabilna‘ na 12,3-inčnoj digitalnoj instrument ploči, na kojoj se može mijenjati boja i izgled u skladu s odabranim načinom vožnje. Standardna Fiesta dolazi uz Normal, Sport i Eco način rada, Active dodaje Trail i Slippery, a ST izvedba ima i poseban način Track. Središnji zaslon velik je 8-inča, a može se opremiti infotainment sustavom SYNC 3, koji uključuje ažuriranja o prometu i opasnostima, glasovne naredbe te kompatibilnost s Apple CarPlayom i Android Autom.
Tu je i nova značajka FordPass Connect, kojom vozač putem svog pametnog telefona može pokrenuti te zaključati i otključati vozilo. Središnja konzola sadrži bežičnu podlogu za punjenje pametnih telefona, a za audiofile, opcionalan je B&O audio sustav s 10 zvučnika i integriranim subwooferom i pojačalom. Sigurnosne značajke nadograđene su upozorenjem o pogrešnom putu, prilagodljivim Stop & Go tempomatom, informacijskom sustavu o mrtvim točkama, pomoći pri zadržavanju u traci, aktivnom pomoći pri parkiranju i prepoznavanjem prometnih znakova.
Što se tiče motora, ponuda počinje s 1,0-litrenim turbopunjenim EcoBoost trocilindrašem koji proizvodi 100 KS (74 kW). Zatim je tu elektrificirani EcoBoost s 48-voltnom tehnologijom koji je dostupan u dvije varijante – 125 KS (92 kW) i 155 KS (114 kW). Prva varijanta dostupna je sa šeststupanjskim manualcem ili sedamstupanjskim Powershift automatikom, dok je druga dostupna samo s ručnim. ST izvedba dolazi uz 1,5-litreni EcoBoost trocilindraš s turbopunjačem koji proizvodi okruglih 200 KS (147 kW) i 320 Nm okretnog momenta. On je povezan na šeststupanjski manualac i opcijski Quaife mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Najsnažnijoj Fiestinoj izvedbi potrebno je 6,5 sekundi do 100 km/h.
Cijene za unaprijeđenu Fiestu još nisu objavljene, ali očekujemo nešto više od izlaznog modela zbog gašenja atmosferskog motora. Prve isporuke za Europu očekuju se početkom 2022. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....