Volkswagen Passat je u Sjevernoj Americi ukinut prošle godine, no europski će kupci biti ‘blagoslovljeni‘ još jednom generacijom popularnog modela, koja bi trebala biti predstavljena prije kraja ove godine.
Nakon mnogo kamufliranih prototipa, kolege iz CarScoopsa su stvorili digitalan prikaz, kombinirajući ga sa svim informacijama koje imamo o njegovim tehničkim specifikacijama.
SUV-ovi su prilično osvojili D-segment u Europi prisiljavajući većinu proizvođača automobila da prestanu proizvoditi svoje limuzine srednje veličine. Međutim, u Volkswagenu smatraju da na Starom kontinentu još ima mjesta za novi Passat prije nego što postane isključivo električna marka.
VW Grupa će smanjiti troškove istraživanja zajedničkim razvojem sljedećih generacija VW Passata i Škode Superb. Prvi će se isporučivati samo u praktičnijoj izvedbi Variant, za razliku od drugog koji će zadržati obje svoje izvedbe limuzine i karavana. Volkswagen vjerojatno misli da će nadolazeća potpuno električna limuzina ID.7 ispuniti ulogu ukinutog Passata s četiri vrata u budućoj liniji proizvođača automobila.
Passat postoji od 1973., tako da je njegova deveta generacija velika stvar za svijet automobila. Volkswagen je poznat po tome da ne riskira kada je stil u pitanju, ali to neće predstavljati problem prilično konzervativnoj ciljanoj publici Passata.
Profil je već bio otkriven u prototipovima, kombinirajući ravnu karakternu liniju i staklenik koji je tipičan za VW karavane, s aerodinamičnijim oblikom i nešto izraženijim stražnjim ramenima.
Očekuje se da će međuosovinski razmak biti duži od trenutne generacije, što će rezultirati prostranijom kabinom i ljepšim proporcijama. Prednji dio novog Passata neizbježno će dijeliti neke od svojih dizajnerskih značajki s modelima iz ID linije, uključujući moderna LED prednja svjetla povezana s VW logom preko tanke osvijetljene rešetke.
Međutim, branik će imati široki središnji otvor koji će osigurati dovoljno hlađenja za motor s unutarnjim izgaranjem, te dva viša bočna usisnika, slično kao kod Škodinih modela koji će uskoro biti osvježeni.
Straga su dizajneri VW-a igrali na sigurno s vodoravno postavljenim stražnjim svjetlima sličnog oblika ID.4, tankim stražnjim branikom koji je oslobodio mjesta za velika vrata prtljažnika i naglašenijim spojlerom. Ne bismo se iznenadili da VW ponudi Alltrack varijantu novog Passata, sa stilskim detaljima inspiriranim crossoverima.
Unutrašnjost novog VW Passata također je otkrivena. Središnji dio je samostojeći zaslon osjetljiv na dodir, vjerojatno veličine 15 inča u promjeru kao u ID.7. Donji dio ima klizače za kontrolu klime i glasnoće koji će najvjerojatnije biti osvijetljeni. Digitalna ploča s instrumentima mnogo je veća nego kod električnih modela.
Sigurno je pretpostaviti da će Passat dobiti najnovija poboljšanja u pogledu ADAS-a iz portfelja VW grupe, dolazeći s Razinom 2+ ili čak razinom 3 sposobnosti autonomne vožnje. Što je još važnije, očekuje se da će kabina nuditi dovoljno mjesta za putnike straga i veliki prtljažnik, blizu 650 litara odlaznog modela u Variant izvedbi.
Novi VW Passat vozit će se na najnovijoj evoluciji naširoko korištene MQB arhitekture. Kao jedan od posljednjih modela s motorom s unutarnjim izgaranjem, ne bi imalo smisla da proizvođač automobila razvija novu arhitekturu. Ipak, platforma je značajno ažurirana od 2012. godine, kako u pogledu sigurnosti, tehnologije, tako i u pogledu vožnje.
Ponuda motora navodno će se sastojati od benzinskih (TSI) i dizelskih (TDI) pogonskih sklopova s blagom hibridnom tehnologijom koja im omogućuje usklađenost sa strogim Euro 7 propisima o emisijama. Što je još važnije, Passat će također biti dostupan s ažuriranom plug-in hibridnom postavom, koja će biti na vrhu ponude u pogledu izlazne snage, performansi i ekoloških karakteristika.
PHEV će najvjerojatnije kombinirati nedavno ažurirani 1.5 TSI Evo2 benzinski motor s električnim motorima, koji proizvode do 272 KS (200 kW). VW je ovu brojku službeno potvrdio za svoje buduće hibride, uz ciljani domet s elektromotorom do 100 kilometara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....