Poseban upravljač, vrata koja se otvaraju kao krila galeba na SUV-ovima, mjenjači brzine na zaslonu osjetljivom na dodir – Tesla se nikada nije bojala pokušati učiniti stvari drugačijima. Sada, na taj popis možemo staviti i brisače vjetrobranskog stakla.
Naime, brisači kakve ih poznajemo koriste se od 1903. godine. Tada su se prozori njima brisali ručno, a kasnije se koristio vakuum usisnog razvodnika motora, što je značilo da nisu funkcionirali ako je pritisnuta papučica za gas. Kasnije su dobili električni pogon.
U suštini, niskotehnološki princip povlačenja gumene oštrice po staklu kako bi se očistio nije se puno promijenio u 120 godina, a možda je sada došlo i vrijeme za to. Tesla na umu već zadnjih dvije godine ima lasere, a prošli tjedan je američki Ured za patente i žigove konačno Tesli dodijelio patent za sustav čišćenja prljavštine s vjetrobranskog stakla pomoću lasera.
Patent je naslovljen kao 'Impulsno lasersko čišćenje ostataka nakupljenih na staklenim predmetima u vozilima i fotonaponskim sklopovima', a sustav je zamišljen kako automatski otkriva prljavštinu na staklenoj površini, nakon čega laserskim zrakama koje pulsiraju preciznom brzinom (kako bi se osiguralo da laser nikada ne prodre dublje od debljine stakla) čisti prljavštinu. Kao što se i čini, ova zadnja točka prilično je važna.
Čišćenje vjetrobranskog stakla ostaje glavna zadaća ove tehnologije, no osim toga, ona će se koristiti i drugdje na automobilu. Tesla navodi kako bi se ona mogla koristiti i na lećama automobilskih kamera, što je prilično važno za planove oko autonomnih vozila.
'Kao još jedan primjer, nakupljanje prljavštine na fotonaponskim pločama tijekom nekog vremena može uzrokovati smanjenje učinkovitosti hvatanja energije solarnih panela', stoji u Teslinom tekstu o 'Pozadini patenta'. Ovdje se sugerira da bi se tehnologija mogla koristiti i na kućama, tvornicama ili bilo gdje drugdje gdje se koriste solarne ploče.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....