TEST

DACIA DOKKER STEPWAY Dašak avanture za malo para

Uz čvrstu izradu, glavni adut je izdašna prostranost, koja putovanje čitave obitelji pretvara u igrariju.

Crne obloge blatobrana, kromirani ukrasi na prednjoj masci, dvobojni krovni nosači, maglenke s ukrasnim okvirima... Dokker Stepway, pustolovna izvedba rumunjskog dostavnjaka, izgleda zbilja atraktivno. Uz sve te SUV dodatke, kutijasta karoserija zamišljena za bespoštedno tovarenje - prtljažnik u osnovnom položaju prima čudesnih 800 litara - izgleda toliko raspojasano da na trenutak čak možete pomisliti da ste spremni za žestoko lutanje bespućem. No, izgled vara.

Stepway ne dolazi s pogonom 4x4, a podnica je od tla uzdignuta kao i kod standarnih izvedbi, doduše na priličnih, za makadamske putove više nego zahvalnih 19 cm. Izvedba Stepway, kako je to Sandero prvi promovirao još 2009. donosi tek šminku, dobrodošlu za gradsko kočoperenje, ali nipošto ne namijenjenu za ozbiljnije izlete izvan asfalta. Koliko god vas u to uvjeravala i sjedala s plavim opšavom, instrumenti i ventilacijski otvori s plavim plastičnim okvirima...

Za upravljačem se vozač osjeća ugodno, makar i u najskupljoj izvedbi Sepway nije presvučen kožom, pa niti namjestiv po dubini. Svejedno, smještaj vozača je prilično komotan, za što zaslugu ima i ugodno, tek ponešto prekratko sjedalo namjestivo po visini, ali i bogata oprema - serijski se nudi ručna klima, retrovizori i prednja stakla namještaju se na struju, a uz doplatu je dodano i putno računalo (300 kn), pomoć pri parkiranju straga (1500 kn) i tempomat (1500 kn). Ipak, eleganciji najviše pridonosi multimedijski sustav Media Nav s raskošnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir (3800 kn), pomoću kojega se upravlja navigacijom, Bluetoothom...

Osim toga, Dokker djeluje kao najrobusniji proizvod sa značkom Dacije uopće. Plastika je, kako smo već navikli kod Dacije, tvrda kao kamen, no neugodnih zvukova nema ni za lijek, a dojam je da armatura, pa niti robusno izveden, ali prilično udoban ovjes neće posustati stotinama tisuća kilometara, čak i ako se stalno vozite po najgorim cestama na svijetu.

Osim šminkerskog nastupa i bogate opreme, u diskontnu priču se nikako ne uklapa i moderni Renaultov turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem goriva 1.2 TCe sa 115 KS, uz dizelaša 1.5 dCi sa 90 KS jedini dostupan uz izvedbu Stepway. Za razliku od klasičnog, prilično zastarjelog benzinca 1.6, prilično se lako nosi s visokom karoserijom, čak i kad se ona optereti putnicima i prtljagom. Tih i uglađen, solidno reagira na snažnije dodavanje gasa, a ne pretjera li se sa žustrom vožnjom čak je i prilično štedljiv.

Nama je u prosjeku trošio sasvim prihvatljivih 7,2 litre, što jasno govori da mu izostanak šestog stupnja na pristojnom mjenjaču ne čini nikakvo zlo, te da ga nikako ne treba izbjegavati. Makar je istina i da se još štedljiviji dizelaš u izvedbi Stepway dobiva za 106.900 kn. Što je tek tri tisuće kuna više...

Dokker 1.2 TCe

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1198 ccm

Snaga 84 kW (115 KS) pri 4500/min

Moment 190 Nm pri 2000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Prtljažnik 800/3000 litra

Brzina 175 km/h

0-100 km/h 10,7 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Cijena 103.900 kuna

OPREMA Stepway

alu naplaci 16 cola * ručna klima * maglenke * krovni nosači * ESP * el. retrovizori * el. podizači prednjih stakala * radio/CD/mp3 * vozačevo sjedalo i upravljač podesivi po visini * prednji i bočni zračni jastuci * sklopiva i preklopiva stražnja kljupa u omjeru 1/3 ili 2/3 * plastična obloga prtljažnika

DOPLATE

metalik lak * putno računalo * karta Europe * Media Nav * lijeva klizna vrata * pomoć pri parkiranju straga * tempomat *

UKUPNO 13.650 KN

S DOPLATAMA 117.550 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 11:00