Kako bi pokrila proračunsku rupu, Njemačka savezna vlada značajno podiže porez na CO2, a to će najviše osjetiti vozači. Vlada će 2024. povećati porez na CO2 na 45 eura po toni, s dosadašnjih 30 eura. Prethodno je bilo planirano povećanje na 40 eura. To znači da će benzinsko gorivo iduće godine u Njemačkoj poskupiti za oko 5,5 centi po litri, a dizel će biti skuplji za oko 5 centi.
Prema informacijama njemačkog BILD-a, rast poreza na CO2 će se nastaviti i 2025. godine, kada bi on trebao porasti na 55 eura po toni. Skupljen novac od ovog poreza ide u Fond za klimu i transformaciju (KTF).
Udio ovog poreza u ukupnoj cijeni goriva od iduće će godine tako iznositi oko 12,5 centi za dizel i oko 14 centi za benzin, što je mnogim njemačkim vozačima sve veći "trn u oku". Naime, dio novca skupljenog od tog poreza iz i za poticaje za kupnju električnih auta koji bi trebali ostati na snazi i iduće godine, unatoč sve većem protivljenju i ranijim najavama o ukidanju poticaja krajem ove godine.
S druge strane smanjit će se iznosi za poticanje solarne energije što neizravno utječe na financiranje wallboxova za električne automobile, jer je do sada financiranje bilo vezano uz paket solarnih panela na krovu u kombinaciji s wallboxom za punjenje.
Klub zastupnika CDU/CSU u njemačkom Bundestagu oštro je kritizirao proračunski sporazum vladajuće koalicije. Potpredsjednik parlamentarne skupine Mathias Middelberg (CDU) kritizirao je povećanje poreza na CO2: “Ovo je jednostavno ogromno povećanje poreza na štetu građana i gospodarstva”, bio je oštar.
Porez na CO2 postoji u Njemačkoj od 2021. godine. Njegov je cilj osigurati da se spaljuje manje fosilnih goriva kao što su ugljen, benzin ili prirodni plin i time usporiti globalno zagrijavanje.
Berlinski institut za klimatska istraživanja MCC izračunao je kolika bi mogla biti cijena poreza na CO2 2040. godine. Ako pristojba ostane jedina mjera za zaštitu klime, cijena za tonu CO2 tada bi bila 400 eura, tj. devet puta viša nego iduće godine. To bi značilo da bi i cijena benzina s današnjim cijenama nafte skočila na više od tri eura, a uz očekivanu inflaciju i na više od četiri eura što bi mnogima vožnju auta na benzin ili dizel učinilo neisplativom.
Iako hrvatska nema sličan porez, moguće je da ga u budućnosti uvede, a ako i ne dođe do toga, sigurno će po cijenama goriva slijediti ostatak Europe uvođenjem nekih drugih davanja. Sve ovo nije nimalo optimistično za one koji se i nakon 2035. namjeravaju voziti u svojim benzincima ili dizelašima. Ako EU ne promjeni svoju politiku vezanu uz automobile, očito je da će nas "na ovaj ili onaj način" natjerati da ipak pređemo na električne auto, štogod mislili o njima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....