AMBICIOZAN PROJEKT

Brzi kraj za nasljednika Twizzyja: Renault gasi svoju tvrtku za električna vozila i mobilnost

Tvrtka Mobilize je zamišljena kao četvrti stup Renault Grupe, uz Renault, Daciju i Alpine
 Renault
Tvrtka Mobilize je zamišljena kao četvrti stup Renault Grupe, uz Renault, Daciju i Alpine

Francuski Renault je odlučio ugasiti Mobilize, svoju tvrtku za mobilnost osnovanu 2021. godine, čime je još jedan ambiciozan eksperiment završio znatno prije nego što je stigao pokazati ikakav potencijal.

Mobilize je zamišljen kao četvrti stup Renault Grupe, uz Renault, Daciju i Alpine. U praksi se bavio širokim spektrom aktivnosti vezanih uz modernu mobilnost, od car-sharinga i infrastrukture za punjenje, preko financijskih usluga, do prikupljanja i obrade podataka. Ideja je bila jasna, budućnost u kojoj se automobili neće prodavati klasičnim kupcima u velikim količinama, pa mobilnost kao usluga postaje važniji izvor prihoda. Upravo zato Mobilize se, barem na papiru, nije trebao baviti klasičnom prodajom automobila.

image
Renault

Za širu publiku Mobilize je ostao gotovo nevidljiv, iako je Renault tu marku redovito isticao na prezentacijama i press-događanjima. Najkonkretniji proizvod trebao je biti Mobilize Limo, električna limuzina namijenjena taksi i prijevozničkim službama, no taj je projekt u međuvremenu otkazan. Na kraju je ostao tek Mobilize Duo, svojevrsni nasljednik Twizyja, mali električni gradski četverocikl koji je u serijsku proizvodnju krenuo tek ove godine. No ni on, čini se, neće imati dug životni vijek jer se s gašenjem Mobilizea briše i većina njihovih projekata.

Prema dostupnim informacijama, oko 80 od ukupno 450 zaposlenih u Mobilizeu morat će potražiti novi posao, dok će ostatak biti raspoređen unutar drugih dijelova Renault Grupe. Sama marka Mobilize formalno neće potpuno nestati, ali će se svesti isključivo na financijske usluge koje će se ionako uklopiti u postojeće strukture.

image
Renault

S Mobilizeom propadaju i brojne ambicije. Program dijeljenja automobila Zity u Milanu i Madridu već je ugašen, a plan o izgradnji 650 brzih punionica diljem Europe sveden je na tek 200 lokacija, i to isključivo u Francuskoj i Italiji. Reuters navodi da je Renault jednostavno zaključio kako za ovakav koncept trenutačno ne postoji stvarno tržište.

image
Renault

Razlozi za brzo gašenje ostaju djelomično nejasni, ali jedno je očito: Renault se vraća osnovama. Uz to, Mobilize je bio projekt bivšeg izvršnog direktora Luce de Mea, koji je u međuvremenu napustio kompaniju. Njegov nasljednik François Provost očito ima drukčije prioritete, a Mobilize se pokazao kao ambiciozna ideja koja je stigla prerano.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 17:25