VOZILI SMO

BMW Z4 ROADSTER Stvoren za uživanciju s orkanskom burom za vratom

Neznatno osvježeni bavarski roadster ponovo se pokazao savršenom vozačkom igračkom

Lijep sunčan dan, spušten krov, bezobrazno oštar orkestralni nastup ‘redne šestorke’ osnažene s dva turba, fantastičan 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, stražnji pogon i fijuk vjetra oko glave na zavojitoj cesti… Postoji li bolji recept za uživanje? Teško. A upravo smo takvu adrenalinsku injekciju dobili za upravljačem BMW Z4 sDrive35is sa 340 KS.

Performanse najsnažnije izvedbe u 2013. neznatno osvježenog bavarskog roadstera, govore same za sebe - sDrive35is do stotke stiže već za 4,8 sekundi i juri sve do 250 km/h, a za stalni potisak zaslužno je čak 450 Nm dostupnih već od 1500/min, dok se u overboostu okretni moment povećava na 500 Nm. No, tehnološki nema tu ništa bitno novo. Znamo na čemu smo i ne odgađamo zabavu. Pritiskom na prekidač skidamo Z4 u topless za kratkih 19 sekundi, a od tri postavke prilagodljivog M ovjesa (Comfort, Sport, Sport+) odmah biramo ovaj posljednji. Posljedica? Ionako tvrd ovjes primjetno postaje još tvrđi , naročito uz doplatne M naplatke od 19 cola (serijski dolaze 18”).

Ništa strašno. Savršeni njemački asfalt dopušta i takvo, za naše ceste potpuno promašeno podešenje podvozja. Igra uškama iza upravljača počinje čim smo zagrijali gume Bridgestone Potenza RE 050A, a pod rukama odmah jasno osjećamo da se mesnati upravljač tvrdoćom precizno prilagođava brzini i nudi pregršt informacija s asfalta. Ipak, nije toliko izravan da bi vas ruke počele boljeti već nakon nekoliko zavoja. Kao i svaki pravi roadster, Z4 čak i u najbrutalnijoj izvedbi ostavlja prostora i za opušteno krstarenje.

No, stabilnosti i općenito ponašanju u zavojima nema se što za prigovoriti, jedino se na skliskoj podlozi traži doza opreza kako se ne bi doveli u probleme. Premda, ponovno smo se uvjerili, elektronika reagira munjevito i mudro kontrolira nepodopštine vozača. Mogli bi tako danima… Zbog toga smo tek nakon višesatne vožnje obratili pažnju na sitnice kojima je osvježen već kultni roadster, na cesti od 2002. (sadašnja, druga generacija proizvodi se od 2008.)

Ništa čudno. Novi dizajn svjetala, šminkerski bočni otvori za zrak i trendovski narančasti metalik lak lako padnu u drugi plan pored svih tih vozačkih dragulja.Znatno više impresionira lakoća (masa 1600 kg) kojom Z4 sDrive35is juri zavojima, kao i gotovo nestvarno nabiranje brzine, što dodatno naglašava niska pozicija sjedenje tik ispred stražnje osovine.

Osim toga, Z4 brzo osvaja srce i jer je po svemu BMW kakvog smo oduvijek voljeli - ultimativni vozački stroj stvoren za čistu uživanciju, kojem je možda i jedini konkurent novi Porsche Boxter. Mana? Poželite li Z4 sDrive35is, morat ćete iz džepa izvaditi čak 586.921 kuna. Mnogima će zato biti kudikamo zanimljivija izvedba pogonjena četverocilindarskim turbobenzincem sa 156 KS (sDrive18i), uvedenim upravo kako bi Z4 postao dostupniji širem krugu ljubitelja. Nudit će se za manje od 300.000 kuna.

Z4 Roadster sDrive35is

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, 6 cil. redni

Obujam 2979 ccm

Snaga 250 kW/340 KS

Moment 450 Nm pri 1500 – 4500/min

Mjenjač 7-stupanjski, sekvencijalni

Pogon na stražnje kotače

Dimenzije 424,4/179/128,4 cm

Osovinski razmak 249,6 cm

Masa 1600 kg

Prtljažnik 180/310 l

Brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,8 sekunde

Potrošnja 9,0 l/100 km

Ispuh CO2 210 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
29. prosinac 2024 20:11