Na prvi pogled nije lako uočiti razlike koje donosi druga generacija BMW-a X6. Križanac SUV-a i coupea, začetnik Sport Activity Coupé segmenta, neznatno je narastao (3 cm u dužinu, 1 u širinu), ali ni milimetar nije odstupio od masivnih, snažnih i impresivnih formi s kojima se predstavio početkom proljeća 2008.
Svjetla su redizajnirana i spojena s tradicionalanom dvostrukom maskom čiji su otvori veći i upadljiviji. Zadržane su okrugle maglenke (pozicija u odbojniku ovisi o modelu i paketu opreme), a u podnožju su dodatni otvori koji s novim bočnim, jamče bolji protoka zraka za hlađenje, ali i smanjuju vrtloženje zraka iza kotača. Primjetan je i dodatan pregiba na blatobranima iznad stražnjih kotača po uzoru na X4 čime je cijela stražnja zona dobila na snazi.
Poput vanjštine i unutrašnjost je temeljito dotjerana u svakom detalju, ali osnovna postavka nije se promijenila. Uz gotovo bezbrojne kombinacije materijala i kromiranih detalja, novost u ponudi je i paket nazvan Design Pure Extravagance koji nudi prilično efektna rješenja, ali na granici ukusa.
Paleta motora (2 benzinska, 3 dizelska) nije se promijenila, ali su svi dotjerani i usklađeni s Euro 6 normom. Novi X6 isprobali smo s najsnažnijim trolitrenim dizelašom s tri turbo punjača kojem su osnovne brojke ostale su iste (381 KS i 740 Nm), ali posljednjim doradama motor je postao učinkovitiji. Prema tvorničkim deklaracijama potrošnja je niža za 14% i sa 6,6 l/100 km troši tek 0,6 l više od 123 konja slabijeg 30d.
Za upravljač X6 vozač se penje, ali ne previše. Kožom presvučena sjedala električno podesiva u svim smjerovima, opremljena grijanjem i ventilacijom pružaju vrhunski komfor. Klasične instrumente zamijenio je Tft displej, a prikaz i grafika mijenja se s izborom programa vožnje (Eco, Comfort i Sport). Izgleda lijepo, a uz to je praktično i čitljivo. Na središnjem dijelu prednje armature je veliki displej multimedijalnog sustava kojim se upravlja uz pomoć iDrive koji je unatoč dodatnim funkcijama postao jednostavniji za uporabu.
Najsnažnija dizelska varijanta prošla je kroz M odjel, a rezultat se najbolje osjeti u vožnji. Ovjes je nešto krući, ali podesiv u dva stupnja, dok uz nadoplatu stiže i aktivna kontrola stražnjeg diferencijala. Torque vectoring u kombinaciji sa serijskim 20 colnim kotačima (275/40 sprijeda, 315/35 straga) stvara ogromnu razliku kada se krene oštrije kroz zavoje i ogromni X6 postaje neočekivano živahan za 2,3 tone težak i 170 cm visok automobil. Uz odličan upravljač ulasci u zavoje su precizni bez naglašenih nagiba karoserije, no, pravi ugođaj stiže na izlasku. Uz odlučan pritisak na gas stražnji kraj lagano krene na stranu, ali tek toliko da olakša manevar.
Početkom prosinca započela je prodaja novog X6 u Hrvatskoj, a cijene su u skladu s veličinom i reputacijom. Najjeftiniji model je 30d za koji treba izbrojiti 684.216 kuna, dok je M50d najskuplji i stoji 929.236 kn.
M50d
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 2993 ccm
Snaga 381 KS pri 3500-4000/min
Moment 740 pri 2000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 491 x 199 x 170 cm
Osovinski razmak 293 cm
Prtljažnik 580/1525 litara
Brzina 250 km/h
0-100 km/h 5,2 sekundu
Potrošnja 6,6 l/100 km
Ispuh CO2 174 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 35i (306 KS), 50i (450 KS)
Dizelski 30d (258 KS), 40d (313 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....