Imate priliku voziti “najbolji BMW svih vremena s oznakom M” – tim su nas riječima, prilično samouvjereno, dočekali inženjeri bavarske tvrke u Münchenu, na prezentaciji 501 cm dugačke četverovratne izvedbe M6 Grand Coupe, sa 11,3 cm dužim međuosovinskim razmakom te dodatnim parom vrata u odnosu na već poznati M6 Coupe.
Hrabra najava, iako nam je bilo sasvim jasno da brutalni coupe predstavljen početkom 2013. u Detroitu, u međuvremenu izabran i za Safety Car u Moto GP natjecanju, ima što pokazati na cesti. Tim više jer je pogonski sustav dobro poznat – ispod prednjeg poklopca smješten je u M5 i M6 Coupe već doživljen 4,4-litreni V8 bi-turbo s 560 KS, tu je i super brzi 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke i sedam stupnjeva prijenosa, ali i sustav Launch Control, koji dokazano čine čuda kad se nagazi gas.
Ništa drugačije nije niti u slučaju M6 Grand Coupe , koji se na cesti skuplja poglede napadno velikim otvorima za hlađenje ukrašenim kromiranim letvicama, ali i stražnjim difuzorom od karbona, smještenom između dva para debelih ispušnih cijevi. Doduše, od M6 Coupea ga razlikuje i krov načinjen od polimera ojačanog ugljičnim vlaknima (izabran više zbog ekskluzivnosti, nego zbog toga što štedi 5 kg).
A koliko žestine nudi najbolje svjedoče brojke – kad pritiskom na tipku pokretne grgutavu zvijer s dva turbopunjača, spremnu isporučiti maksimalnih 680 Nm već na 1500/min, lansiranje počinje u trenu. Za kratkih 4,2 sekundi, dok se još niste niti oporavili od snažnog potiska u leđa, već ste na 100 km/h, a ne ublažite li pritisak na papučicu gasa na head-up zaslonu se za 12,7 sekundi pokazuje i 200 km/h.
Dramatična su i međuubrzanja, pa tako već nakon nekoliko kilometara možete pomislite da ste kralj autoceste. Posebno uz doplatni M Driver's Package, koji miče elektronsku blokadu brzine na 250 km/h i dopušta jurnjavu od čak 305 km/h. Vožnju pritom prati fantastičan zvuk, ali nikada preglasan ili prenaporan, što je i razumljivo s obzirom na to da je zadatak M6 osigurati i udobnost dostojnu kraljevske kočije.
No, prava zabava počinje tek kad se pred nama otvara zavojita i gotovo pusta dionica otvorene ceste. Iz programa D prebacujemo na ručno šaltanje, pomoću polugica iza volana, i igra je mogla početi. Odmah primjećujemo kako se snaga savršeno raspoređuje među stražnjim kotačima zahvaljujući aktivnom M diferencijalu, a kad treba kočiona kliješta čvrsto grizu doplatne keramičke diskove (sprijeda 410 mm/straga 396 mm) i nakon brojnih kočenja.
No, iako se masa nastojala smanjiti na sve načine (samo su keramički diskovi lakši 19,4 kg od standardnih), u kratkim i sporijim zavojima ipak se osjeti 64 kg koliko M6 Gran Coupe broji više na vagi od M6 Coupea. No, to mu je i jedina mana. U dužim zavojima djeluje apsolutno suvereno, a izostanak naginjanja i bočnog proklizavanja rezultat je i upotrebe čvrstih i masivnih stabilizatora, te vrhunskih guma Michelin Pilot Supersport, koje u dimenziji 235/35 ZR 20 kao da se lijepe za asfalt.
Sve to ima i svoju cijenu, pa luksuzni i brutalno brz četverovratni coupe s M potpisom, koji zube jasno brusi na Mercedesu CLS 63 AMG, Audiju RS 7 Sportback i Porscheu Panamera Turbo S, u Hrvatskoj stoji 1,526.381 kuna. Pa tko voli i ima, neka uživa.
BMW M6 Gran Coupe
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, V8 bi-turbo
Obujam 4395 ccm
Snaga 412 kW/560 KS
Moment 680 Nm pri 1500 – 5750/min
Mjenjač 7-stupanjski, sekvencijalni
Pogon na stražnje kotače
Dimenzije 501/190/139 cm
Osovinski razmak 296,4 cm
Masa 2009 kg
Prtljažnik 460 litara
Brzina 305 km/h (250 km/h*)
0-100 km/h 4,2 sekunde
Potrošnja 9,9 l/100 km
Ispuh CO2 232 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....