hrabra ideja

Bez volana, papučica gasa i kočnice: Ovo je najluđi BMW u povijesti

BMW-ov odjel posvećen inovacijama je radio na projektu koji je trebao promijeniti autoindustriju

BMW Drive Stick

 BMW

BMW Serija 3 generacije E46, predstavljena prije 25 godina, jedan je od bavarskih modela koji je imao puno izvedbi. Ponuda se kretala od vizualno kontroverznog Compacta sve do oštrog M3 CSL-a.

No, nekako ispod radara, BMW je početkom 2000-ih radio na prototipu Trojke koji je ulicama trebao voziti bez upravljača i pedala gasa i kočnice.

BMW-ov odjel posvećen istraživanju i inovacijama, radio je na projektu koji je trebao promijeniti autoindustriju. Ovaj se odjel bavio istraživanjem novih, hrabrih ideja koje su trebale redefinirati iskustvo vožnje u budućnosti.

Projekt pod nazivom Drive Stick Car, temeljen je na drugoj generaciji E46 BMW Serije 3 Compact.

Na prvi pogled, sve je izgledalo kao u bilo kojoj drugoj Seriji 3 iz tog doba.

image

BMW Drive Stick

BMW

Ali čim bi otvorili vrata, vidjeli bi da je riječ o posebnoj Trojci. Iz kabine su nestali volan, papučice gasa i kočnice, a umjesto njih, vozaču su na raspolaganju bile dvije okomite upravljačke poluge nazvane Drive Sticks, postavljene s obje strane vozačkog sjedala, piše BMWBlog.

image

BMW Drive Stick

BMW

Način na koji su Drive Sticks radili bio je vrlo jednostavan. Za kretanje prema naprijed, vozač je trebao gurnuti obje poluge prema naprijed. Za kočenje, povukao bi ih natrag.

Upravljanje je također bilo jednostavno, poluge je trebalo usmjeriti lijevo ili desno.

image

BMW Drive Stick

BMW

Bez upravljača i papučica, unutrašnjost je izgledala potpuno drugačie od standardnih. Prostor za noge bio je otvoren, pružajući vozaču više prostora, a upravljačka ploča bila je čišća i modernija. Sjedala su konstruirana tako da ulazak i izlazak iz automobila bude lakši i udobniji.

image

BMW Drive Stick

BMW

Iako Drive Stick Car nikada nije krenuo u proizvodnju, ostaje jedan od BMW-ovih najintrigantnijih eksperimenata.

To je dokaz spremnosti BMW-a da istražuje radikalne ideje i preuzima rizike u pogledu inovacija koje danas, 25 godina kasnije, svoje mjesto pronalaze u sustavima autonomne vožnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 15:09