Tvrtka KGM je većini hrvatskih kupca prilična nepoznanica, no kada imenu dodamo i SsangYong stvari postaju malo jasnije. Riječ je o korejskom proizvođaču koji je posljednjih desetljeća učestalo mijenjao vlasnike. Nakon Daewooa, preuzeo ih je kineski SAIC, pa zatim indijska Mahindra, da bi ih 2022. preuzeo korejski industrijski div KG Group. Otud i novo ime, KGM Ssangyong, no nemojte se previše naviknuti na njega jer već iduće godine tvrtka će biti preimenovana u jednostavno - KGM.
KGM SsangYong je nedavno u Hrvatskoj predstavio dva svoja noviteta, novo izdanje malog SUV-a Tivoli i električni Torres EVX. Prvi privlači pažnju svojom vrlo dobrom cijenom, a drugi nevjerojatnim jamstvom.
U najboljoj tradiciji SssangYonga Tivoli uvodi vrlo originalan izgled, s obnovljenim integriranim branikom i proširenom maskom. Sportski karakter dodatno pojačavaju trostruka LED svjetla za maglu. Dugačak je 426 cm i nudi se u pet boja.
U unutrašnjosti modernizirane kontrole dvozonske klime sada imaju ergonomske touch prekidače. Tu je i infotainment s 9 inčnim HD zaslonom osjetljivim na dodir i Tom Tom navigacijom. ispred vozača su prilagodljiv digitalni instrumenti od 10,25 inča. Tivoli podržava Apple CarPlay i Android Auto, Bluetooth telefonsko povezivanje i DAB radio.
U unutrašnjosti ima dosta prostora s obzirom na dimenzije automobila. Budući da je najširi u svojoj klasi, ima dovoljno prostora za tri odrasle osobe straga. Prtljažni prostor od 427 litara među najvećima je u klasi, a serijska oprema vrlo bogata.
Tivoli se nudi samo s jednim motorom. To je 1.5 GDi turbo 4-cilindrični benzinski motor, koji pruža vrlo dobre performanse s maksimalnom snagom od 163 KS pri 5500 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom od 280 Nm. KGM SsangYong nudi izbor između dva mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa, ručnog i automatskog. Maksimalna obje verzije je 193 km/h, a WLTP potrošnja goriva 7 l/100 km za verziju s ručnim mjenjačem i 7,7 l/100 km s automatikom.
Što se vožnje tiče, po prvi put u povijesti marke, inženjeri u ldiadi u Španjolskoj proveli su potpuni razvojni program kako bi prilagodili vožnju, upravljivost i reakcije upravljanja Tivoli prema europskim preferencijama i kako bi se smanjila buka s ceste. Novi KGM Tivoli u Hrvatskoj košta od 23.999 eura za model s ručnim mjenjačem i od 26.499 eura s automatikom.
Drugi novitet ove tvrtke je električni Torres EVX. SUV modernog i osebujnog dizajna je dugačak 472 cm, širok 189 cm i visok 172 cm. KGM tvrdi da je Torres EVX dizajniran da "djeluje kao visokoučinkovito električno vozilo u svakodnevnoj uporabi, a istovremeno pruža prednosti tradicionalnog SUV-a kako bi vam omogućio stvarnu sposobnost terenske vožnje, robustan dobar izgled i veliki prtljažni prostor za sve što vam treba kako biste maksimalno uživali u slobodnim aktivnostima na otvorenom".
Dodatan plus za "aktivnosti na otvorenom" je priključak V2L (vehicle-to-load) što znači da se na auto mogu priključiti vanjski električni aparati. Torres se može personalizirati izborom od 12 vanjskih boja, sedam jednotonskih te pet dvobojnih kombinacija.
Unutrašnjost je izuzetno prostrana, a u prtljažnik stanu raskošne 703 litre. U kabini dominira dodirni zaslon od 12,3 inča koji je zajedno s digitalnim instrumentima istih dimenzija spojen u jednu cjelinu. Fizičkih tipki gotovo nema. Automobil donosi navigaciju, reprodukciju videa, hlađena i grijana električno pokretana sjedala, funkciju za lakši razgovor s putnicima na stražnjim sjedalima i ‘sleeper mode‘ za "opušteni i neprekinuti san za putnike na stražnjim sjedalima".
"Pametna vrata" prtljažnika na Torresu EVX automatski se otvaraju kada stojite iza automobila dulje od tri sekunde, dok se gumb za otvaranje sada prvi put nalazi unutar prtljažnog prostora tako da se stražnja vrata mogu otvoriti i iznutra kada kampirate u automobilu.
Torres EVX koristi BYD-ovu litij željezo fosfat (LFP) bateriju. Kapacitet baterije iznosi 73,4 kWh što automobilu uz pomoć toplinske pumpe omogućava WLTP doseg od 462 km kombinirano i 635 kilometara u gradu. Motor razvija 207 KS, a auto do 100 km/h ubrza za 8,1 sekundu. Maksimalna brzina je ograničena na 175 km/h.
Posebnost ovog modela je jedinstveno jamstvo na bateriju u trajanju od 10 godina ili nevjerojatnih milijun kilometara. Jamstvo na vozilo je sedam godina/150.000 km. Nudi se samo jedan paket opreme, a cijena iznosi 41.799 eura, no uz kupnju za gotovinu ili kredit nudi se dodatnih 4000 eura popusta, pa auto košta 37.799 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....