KAMERE, MIKROFONI...

Automobili su postali uređaji za prisluškivanje: ‘Zaštita osobnih podataka ne postoji‘

Elektronika za koju vozači plaćaju sve više novca prikuplja sve više podataka o njima i njihovim putnicima

Prometna gužva (ilustracija)

 Tom Dubravec/ CROPIX

Zaštita osobnih podataka vozača koje prikupljaju proizvođači automobila je na zabrinjavajuće niskoj razini, ustvari, može se reći da ona zapravo niti ne postoji.

Poražavajuće otkriće neprofitne organizacije Mozilla Foundation kojeg prenosi APNews otkriva da vlasnici automobila nemaju gotovo nikakve kontrole nad prikupljenim osobnim podacima.

‘Čini se da su automobili stvarno prošli ispod radara privatnosti i stvarno se nadam da možemo to popraviti jer je zaštita doista grozna‘, rekla je Jen Caltrider, voditeljica istraživanja.

“Automobili imaju mikrofone i ljudi u njima vode razne osjetljive razgovore. Isto tako, auti imaju kamere okrenute prema van, ali i prema putničkoj kabini. Osim ako se ne odluče za rabljeni automobil, kupci nemaju puno opcija - kaže Caltrider.

Automobili su dobili najlošiju ocjenu za privatnost među više od desetak kategorija proizvoda - uključujući uređaje za praćenje fitnessa, aplikacije za reproduktivno zdravlje, pametne zvučnike i druge povezane kućanske uređaje.

Niti jedna od 25 automobilskih marki čije su obavijesti o privatnosti pregledane nije ispunila minimalne standarde privatnosti.

image

Novi automobili, ilustracija

Evgenii Emelianov/Alamy/Alamy/Profimedia

Čak 19 proizvođača automobila tvrdi da mogu prodati vaše osobne podatke. Polovica će podijeliti vaše podatke s Vladom ili tijelima za provođenje zakona ‘na zahtjev‘, i to bez sudskog naloga.

Samo Renault i Dacia nude vozačima mogućnost brisanja podataka.

‘Većina automobila danas je postala uređaj za prisluškivanje na kotačima‘ - rekao je Albert Fox Cahn, suradnik za tehnologiju i ljudska prava u Harvardovom Carrovom centru za politiku ljudskih prava.

‘Elektronika za koju vozači plaćaju sve više novca prikuplja sve više podataka o njima i njihovim putnicima. Radi se o invazivnom pretvaranju privatnosti vlastitog automobila u prostor za nadzor‘ - zaključio je Cahn.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 11:53