Kada je američka Nacionalna uprava za sigurnost prometa na cestama (NHTSA) ranije ove godine objavila da se broj smrtnih slučajeva u prometu za vozače smanjio u 2022., bilo je razloga za oprezni optimizam. No, ta nada ne vrijedi za pješake, među kojima i dalje raste broj poginulih.
Governors Highway Safety Association (GHSA), neprofitna organizacija koja predstavlja državne urede za sigurnost, utvrdila je da je 2022. bila najsmrtonosnija godina za američke pješake od 1981. Na temelju preliminarnih podataka Državnog ureda za sigurnost na cestama, organizacija predviđa da je 7508 ljudi poginulo hodajući uz američke ceste.
Ne samo da je to najviša brojka u posljednju 41 godinu, to je također snažan i nagli porast u usporedbi s prije samo nekoliko godina. Brojka u 2022. bila je gotovo 19 posto veća od 6.324 ljudi koji su poginuli 2019. godine.
Kao i kod vozača, smrtni slučajevi pješaka porasli su tijekom pandemije koronavirusa. No, za razliku od vozača, brojke za pješake nisu počele padati. Štoviše, između 2010. i 2021. broj poginulih pješaka porastao je za 77 posto, u usporedbi sa samo 25 posto za ostale sudionike u prometu.
Novi Meksiko i Arizona bili su među najopasnijim državama u Americi za pješake, gdje je stopa poginulih bila 4,4 i 4,17 na 100.000 ljudi u 2022. Nasuprot tome, unatoč hladnom vremenu i snijegu, Iowa, Minnesota i Sjeverna Dakota bile su među najsigurnijima, sa stopama od 0,56, 0,8, odnosno 0,77.
Rastuće stope poginulih pješaka čine Ameriku izuzetkom. Usporedbe radi, druge razvijene zemlje učinile su više na smanjenju smrtnih slučajeva među pješacima, biciklistima i motociklistima. Prema riječima stručnjaka, te mjere uključuju smanjenje ograničenja brzine, dodavanje zaštićenih biciklističkih staza i dizajniranje vozila koja bolje štite ljude izvan vozila.
Osobito američka naklonost velikim kamionima i SUV-ovima ovdje može biti razlog za zabrinutost. Kao što je naširoko objavljeno, sve viši kamioni svojim vozačima zaklanjaju više pogleda na cestu.
Ova su otkrića još jedan dokaz da Nacionalna strategija sigurnosti na cestama Ministarstva prometa mora biti podržana, kaže GHSA. Strategija opisuje metode za promicanje sigurnih sudionika u prometu, sigurnih vozila, sigurnih brzina, sigurnih cesta i skrbi nakon sudara.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....